Producătorul de vinuri Purcari încheie S1/2019 cu 17 mil. lei profit net şi afaceri de 88 mil. lei

Autori: Cristina Bellu , Liviu Popescu 19.08.2019

Producătorul de vinuri Purcari (WINE), cea mai re­centă listare pe segmentul principal al Bursei, a încheiat primul semestru din 2019 cu afaceri de 88 mil. lei la nivel consolidat, plus 25%, şi un profit net mai mare cu 7%, la circa 17 mil. lei, potrivit datelor raportate la bursă.

Vineri după-amiază acţiunile WINE scădeau însă cu până la 3% cel mai probabil ca urmare a fapului că rezultatul net în al doilea trimestru a fost în scădere cu 16% faţă de T2/2018, potrivit datelor agregate de ZF. Purcari este ultima companie din BET care publică rezultatele financiare pe S1/2019. „Pe măsură ce continuăm să creştem compania, ne-am stabilit scopuri foarte ambiţioase şi rezultatele din primul semestru sunt o dovadă a eforturilor semnificative depuse de echipă. Nu intenţionăm să înceti­nim acest ritm“, spune Eugen Comendant, directorul operaţional al Purcari. În România şi în Moldova vânzările de vinuri Purcari au crescut cu 16% în perioada ianuarie-iunie 2019, în Polonia cu 47%, iar în Cehia şi Slovacia cu 24%, potrivit raportării semestriale a companiei.