Averea imobiliară a retailerilor alimentari: lanţurile de hiper şi supermarketuri deţin în proprietate terenuri şi clădiri evaluate la 15 miliarde de lei

Autor: Cristina Rosca 21.08.2019

Valoarea portofoliilor imobiliare ale retailerilor străini din comerţul alimentar a crescut cu 17% anul trecut, semn că reţelele au continuat să cumpere terenuri şi că au dezvoltat magazine şi depozite noi. În ultimii cinci ani valoarea aproape s-a dublat, susţinută mai ales de intrarea discounterului german Lidl care preferă să deţină magazine în proprietate.



Averea imobiliară a retailerilor alimentari - respectiv terenu­rile şi clădirile pe care aceştia le deţin în proprietate - era evaluată la finalul anului trecut la peste 15 mld. lei, arată calculele ZF făcute pe baza bilanţurilor depuse anual la Ministerul de Finanţe.

După valoarea portofoliilor, unii jucători îşi fac loc în topul celor mai mari proprietari imobiliari din România, alături de companii specializate precum NEPI-Rockcastle, Globalworth şi AFI.

Pentru această analiză a fost luată în calcul doar valoarea terenurilor şi construc­ţiilor (cu excepţia Lidl şi Penny Market unde aceste proprietăţi apar doar în categoria activelor corporale, după cum au explicat oficialii celor două companii). Astfel, cifrele iau în calcul magazinele, depozitele şi terenurile pe care aceste companii le au în proprietate, nu şi chiriile.