Burger King, la a doua încercare în România: un grup polonez încearcă să aibă succes cu celebrul brand american

Autor: Cristina Roşca 23.08.2019

Grupul polonez Amrest, prezent pe circa 20 de pieţe din lume, va deschide primul restaurant Burger King din România în luna septembrie, spun sursele ZF. Compania are local deja 46 de cafenele Starbucks. Piaţa locală este singura din top zece ţări din grup care are un singur brand adus de către Amrest, pe restul polonezii fiind activi cu 3 până la 8 mărci proprii sau internaţionale (francize).

Polonezii au înfiinţat de altfel şi o firmă separată care urmează a administra divizia de restaurante de pe piaţa locală. Fiecare dintre cele două branduri - Burger King şi Starbucks - vor fi astfel operate independent.

Pentru Burger King aceasta este a doua încercare în România. Lanţul american de fast-food Burger King, care are aproape 18.000 de restaurante la nivel mondial, a fost iniţial adus pe piaţa locală în 2008, ultimul an de boom economic, de oamenii de afaceri Eli Davidai şi Marius Nasta.

Patru ani mai târziu, compania care opera busines­sul intra în insolvenţă la cererea centrului comercial Liberty Center (preluat, în urma unui dosar de executare silită din 2012, de băncile Alpha, Bancpost şi Bank of Cyprus, finanţatorii proiectului de 70 mil. euro). Compania a închis în acelaşi an ultimele restaurante pe care le mai avea pe piaţa locală.

Polonezii şi lanţul de fast-food Burger King au semnat acum circa un an un contract de parteneriat pentru cinci pieţe din regiune, respectiv Polonia, Cehia, Slovacia, România şi Bulgaria. Dintre toate, România e singura care încă nu are un restaurant sub această marcă, potrivit site-ului propriu al grupului.