VIDEO ZF Esenţial în Business. Ameninţă automatizarea munca de zi cu zi a oamenilor? O discuţie cu Cristina Ionescu, KPMG în România

Autor: Adelina Mihai 12.02.2020

Robotizarea muncii va conduce la o creştere a productivităţii, iar capacitatea de lucru a unei echipe mixte, formate atât din roboţi, cât şi din angajaţi umani, poate fi dublă sau chiar triplă faţă de o echipă tradiţională, a explicat Cristina Ionescu, Director în cadrul KPMG în România, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Esenţial în business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

„Mergeţi în orice organizaţie sau corporaţie şi veţi observa că încă există oameni şi echipe care nu reuşesc să îşi indeplinească activităţile zilnice. Motiv pentru care roboţii sunt ca o capacitate suplimentară pentru echipă. Pot dubla sau tripla capacitatea de lucru a echipei, sunt ieftini şi lucrează 24/7”, a spus Cristina Ionescu.

Specialistul KPMG este de părere că forţa de muncă din viitor va fi reprezentată deopotrivă de roboţi şi oameni, astfel că provocările zilnice ale unei organizaţii vor fi gestionate la un alt nivel.

„Forţa de muncă pe care am crezut-o ca fiind oamenii pe care îi angajăm începe să fie formată de acum din oamenii angajaţi pentru companii, plus roboţii care lucrează pentru acestea. Fişa postului se schimbă. (…) Deşi în ultimii 100 de ani ştiinţa managementului a fost numai despre forţa de muncă umană, a venit acum momentul unei noi provocări, gestionarea eficientă a muncii oamenilor şi roboţilor.”

Dincolo de productivitate, un avantaj adus de roboţi ţine de povara conformităţii. „În contextul unui val de schimbări legislative la nivel european şi local, costul de conformare este ridicat, iar analiza şi punerea în practică a necesarului de activităţi este, în mare măsură, uman. După ce s-au luat deciziile umane şi s-a stabilit modul de lucru, fiind vorba despre o muncă repetitivă, aceasta poate fi realizată de către roboţi, prin automatizarea sarcinilor”, observă specialistul KPMG.

Chiar dacă natura muncii umane va fi afectată semnificativ de roboţi, angajaţii vor putea să se concentreze pe activităţile cu valoare adăugată. „Ne vom transpune în roluri mai empatice şi creative, în construirea relaţiilor cu clienţii. Şi cred că va fi mult mai satisfăcător pentru oameni, precum şi mai productiv pentru organizaţiile în care lucrează”, a concluzionat Cristina Ionescu.