Electrocasnicele şi produsele electronice, mai ales televizoarele, au susţinut creşterea uşoară a pieţei de electro-IT în primul semestru

Autor: Roxana Rosu 29.08.2019

Vânzările de electrocasnice mari şi mici, stimulate de programul Rabla, şi cele de produse electronice, mai ales televizoare, au fost singurele sectoare care au avut creşteri valorice în prima jumătate a anului faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care, per total, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 2%, la 1,43 miliarde euro, arată  datele companiei GfK.

Vânzările de electrocasnice mari s-au majorat cu 14%, la 283 milioane de euro, cele de electrocasnice mici cu12%, la 105 milioane de euro, iar electronicele au avansat cu aproape 6%, la 214 milioane euro.

În acelaţi timp, produsele IT au totalizat vânzări de 187 milioane euro, în scădere cu 10%, iar cel mai important sector din această piaţă, telecomul, este în continuare afectat de scăderile din zona telefoanelor mobile clasice (cu butoane). Vânzările acestui sector au marcat o uşoară scădere de 0,5%, până la un nivel de 623 milioane euro.