Penny Market, mărcile private acoperă un sfert din vânzările magazinelor. Discounterul german are o reţea ce cuprinde peste 450 de furnizori din România

Autor: Cristina Roşca 03.09.2019
Mărcile private Penny, Boni şi Hanul Boieresc contribuie cu mai bine de un sfert la totalul businessului reţelei de magazine Penny Market, dar ţinta e ca ponderea să ajungă la 35%. 

Lanţul de magazine de tip discount deţinut de grupul german Rewe a ajuns la o reţea de aproape 250 de unităţi în România şi la afaceri de 3,5 mld. lei în 2018 după un avans de aproape 17%. „Cota de piaţă a mărcilor proprii în totalul cifrei de afaceri este de 26%. Având în vedere modelul de dezvoltare a mărcilor private în alte ţări europene în care suntem prezenţi, dar şi evoluţia vânzărilor acestora, ne aşteptăm ca în următorii cinci ani să ajungem la o pondere de 35%“, spun oficialii discounterului german.

La nivelul întregii pieţe de retail alimentar, mărcile private au ajuns la finalul anului trecut în România la o cotă de piaţă de 16,5% în totalul vânzărilor FMCG după ce au câştigat un punct procentual faţă de 2017, conform datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. În România, cele mai mari ponderi ale mărcilor private în total vânzări le au discounterii, în frunte cu Lidl (80% din business). Pe locul secund vine Penny Market, urmat de lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri.