Anul şi platforma de export. Ministerul IMM-urilor anunţă lansarea unei noi platforme care sprijină activitatea de export a companiilor

Autor: Ramona Cornea 05.09.2019

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA) a anunţat lansarea unei noi platforme online pentru sprijinirea activităţii de export a companiilor din România, Start Export. Anunţul a fost făcut de ministrul Radu Oprea, în cadrul evenimentului International Business Forum” care are loc astăzi, la Palatul Parlamentului.

”Momentan lucrăm la această platformă şi cel mai probabil o vom lansa anul viitor. Această platformă va fi una mai cuprinzătoare decât platforma Business România pe care am lansat-o anul trecut. Va avea mult mai multe componente, precum cea de educaţie. Acolo vom avea şi incubatoare de afaceri”, a declarat Radu Oprea pentru Ziarul Financiar. 

Companiile care au contractat fonduri prin programul StartUp Nation vor fi următorii exportatori ai României, crede el.

”Obiectivul nostru este recâştigarea pieţelor tradiţionale, acele pieţe unde produsul românesc este cunoscut pentru calitatea lui. Când vorbim despre externalizare nu vorbim doar despre export, ci despre prezenţa companiilor din România pe pieţele externe”, a adăugat Radu Oprea.

Anul trecut, în cadrul aceluiaşi eveniment, Ministerul pentru Mediul de Afaceri lansa o altă platformă pentru susţinerea activităţii de export a companiilor, Business România. Reprezentanţii ministerului spuneau că acea platformă are drept obiective un dialog permanent şi reprezentativ, contractarea creditului comercial, noi pieţe-ţintă extra­co­mu­nitare şi eficientizarea activităţii de promovare a exporturilor cu investiţii înspre pieţele externe.

Platforma Start Export este a treia tentativă de a pune România pe harta investiţiilor. Guvernul Cioloş a lansat şi el platforma investromania.gov.ro, o iniţiativă coordonată la acea dată de Manuel Costescu, fost secretar de stat în Guvernul Cioloş. 

Ministrul Radu Oprea afirmă că dezvoltarea companiilor româneşti, consolidarea relaţiilor comerciale cu parteneri străini, expansiunea pe pieţele din întreaga lume şi extinderea investiţiilor în economia românească sunt principalele obiective ale ministerului pe care îl conduce.

Evenimentul International Business Forum (IBF), aflat la a doua ediţie,  este organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA) şi se adresează antreprenorilor români care vor să-şi internaţionalizeze afacerile şi doresc să identifice oportunităţi de dezvoltare pe noi pieţe.

La ediţia IBF 2019, domeniile de discuţie din cadrul panelurilor sunt: mentoring pentru start-up, internaţionalizarea IMM-urilor, comerţ exterior, e-commerce, e-guvernare, IT&C şi R&D, banking, smart city şi mobilitate urbană, fonduri europene 2014-2020/2021-2027 şi produse româneşti pe pieţe internaţionale.