Unicornul francez Criteo: Când Amazon va ataca direct România retailerii vor avea nevoie de tehnologie ca să reziste

Autor: Adrian Seceleanu 09.09.2019

Murat Kalafat - director pentru Europa de Est şi Turcia al Criteo: Google şi Facebook aspiră 70% din bugetele de publicitate, dar utilizatorii nu petrec 70% din timp pe site-urile lor.

 


Retailerii online din România ar trebui să testeze noi tehnologii de promovare şi ţintire a utilizatorilor pentru a putea rămâne pe piaţă după ce gigantul american Amazon va intra direct pe piaţă şi va lupta cu toată forţa pentru a atrage o pondere cât mai mare din tranzacţiile din comerţul electronic.

„Amazon are o pondere de 60% în tranzacţiile din piaţa de comerţ electronic din SUA şi de circa 40% pe unele pieţe europene. Dacă ne uităm la România şi celelalte ţări din regiune, vedem că sunt jucători puternici pe piaţă, iar Amazon sau Alibaba nu sunt aşa de mari, dar acum doi ani spre exemplu Amazon nu era în Orientul Mijlociu şi Africa, dar acum este. Până la urmă însă vor ajunge şi în România, iar când marii giganţi precum Amazon vor intra direct în competiţie atunci retailerii mici vor avea nevoie de tehnologie ca să reziste“, a declarat într-un interviu pentru ZF Murat Kalafat - director pentru Europa de Est şi Turcia al unicornului francez Criteo, o platformă de publicitate online care se foloseşte de inteligenţa artificială pentru a crea şi livra reclame personalizate. „Când lucrezi cu marje de profit de 2-3% e foarte greu să îţi dezvolţi propria tehnologie şi să faci faţă competiţiei cu jucători precum Amazon“.