Producătorul de lactate Roxar din Maramureş a ajuns la 11,2 milioane de lei cu brandul Laptăria lui Marcel. “Gospodarii nu se mai ocupă cu creşterea vacilor şi materia primă este în scădere.”

Autor: Florentina Niţu 09.09.2019

„Estimăm că în următorii ani vor fi schimbări majore pe piaţa laptelui, pentru că gospodarii nu se mai ocupă cu creşterea vacilor şi materia primă este în scădere. Tinerii aleg să plece în străinătate sau să-şi caute un loc de muncă relaxant.“ 



Povestea lactatelor Roxar începe în 1997, când Marcel Gîrda a fost disponibilizat de la mina unde lucra. Astfel, Marcel şi Liliana Gîrda, cu salariile primite şi un credit bancar şi au clădit o afacere în garajul casei, unde şi-au făcut o mică secţie de prelucrare a laptelui, din dorinţa de  a valorifica laptele obţinut din  ferma  proprie.

Astăzi, în business sunt implicaţi şi cei trei copii ai familiei, iar produsele sunt vândute în magazinele Cora.

„Primul produs fabricat a fost telemeaua. În prima zi unitatea Roxar a prelucrat 138 de litri de lapte, dar pe măsură ce timpul a trecut, a crescuut şi cererea de lactate pe piaţă şi am luat astfel decizia diversificării produselor şi  lărgirea pieţei de distribuţie, cât şi extinderea zonelor de colectare de lapte“, spune Liliana Gîrda, cofondatoarea companiei Roxar Prod Com.