Volkswagen anunţă revoluţia electrică la Frankfurt: a lansat compacta ID.3 şi urmează SUV-ul în primăvară

Autor: Bogdan Alecu 10.09.2019

Volkswagen ID.3, primul automobil electric conceput de la zero pentru a fi exclusiv propulsat pe baza bateriilor, este considerat de Grupul VW a fi cel de-al treilea model al brandului german care va revoluţiona industria auto, întocmai cum au făcut-o în trecut Broscuţa şi Golf.

Odată cu noua gamă ID, VW are în plan să lanseze 20 de noi automobile electrice în următorii cinci ani, interval în care să ajungă la o producţie anuală de 1 milion de maşini electrice. Spre comparaţie, Grupul VW a vândut anul trecut la nivel mondial 10,8 milioane de maşini, iar marca VW a livrat în 2018 6,24 de milioane de maşini. În acest context, VW este responsabil de 1% din emisiile mondiale de dioxid de carbon, fiind cel mai mare constructor auto la nivel mondial. În acest context, VW şi-a propus să reducă cu 50% emisiile de CO2 până în 2025 şi să devină "CO2 neutral" până în 2050, adică întreg procesul de producţie, transport, utilizare şi încărcare a maşinilor să nu producă niciun gram de dioxid de carbon.

"Mobilitatea este foarte importantă, iar noi vrem să oferim mobilitate fără niciun fel de emisii. Transformarea a început, iar până în 2050 vom deveni "carbon neutral". Lansarea lui ID.3 reprezintă începutul celei mai mari ofensive electrice din industria auto. VW trece acum printr-o mare transformare. Vom veni cu maşini conectate, fără emisii", a spus Ralf Brandstätter, CEO al VW autoturisme în cadrul VW Group.

Noul ID.3 este realizat pe platforma tehnică MEB, iar în următorii cinci ani VW va lansa 20 de noi modele pe aceasta. În trecut Broscuţa a făcut ca maşinile să fie accesibile pentru toată lumea, Golf a democratizat inovaţia iar ID.3 va face acelaşi lucru pentru maşinile electrice, în viziunea Volkswagen.

"ID.3 are dimensiuni similare cu ale unui Golf, dar datorită lipsei componentelor tipice pentru un automobil cu motor termic, putem oferi un interior la fel de spaţios precum cel al unui Passat şi performanţe dinamice de Golf GTI. Maşina va avea un preţ de pornire de sub 30.000 de euro şi autonomie de 550 km pentru versiunea de top", explică Ralf Brandstätter.

Dincolo de ID.3, la Frankfurt Volkswagen a prezentat şi noul logo, cu scris alb pe fundal negru, în locul celui cromat. De asemenea, în reclame, VW va avea o "voce" feminină şi un nou sunet.

"Pentru ID.3 avem 33.000 de comenzi din partea clienţilor, iar lista va continua. VW vine şi cu noul e-up!, un automobil electric cu o autonomie de 270 km care va putea fi achiziţionată cu o rată lunară de 150 de euro fără avans. Electromobilitatea nu a fost niciodată mai accesibilă", a spus Jürgen Stackmann, membru a consiliului director al VW autoturisme, responsabil de vânzări şi marketing. Spre comparaţie, numai din România s-au înregistrat circa 550 de comenzi, potrivit datelor din piaţă, iar în continuare cine este interesat poate rezerva la dealer o maşină.

ID.3 vine cu o serie de inovaţii cum ar fi faptul că în premieră sistemul său head-up display care proiectează pe parbriz informaţii cu ar fi date despre navigaţie sau viteză, va veni cu un modul de realitate augmentată, astfel încât cel de la volan practic va vedea pe drum care este banda corectă pe care trebuie să se încadreze într-o intersecţie. De asemenea, ID.3 va dispune de o serie de senzori care vor "simţi" când se apropie utilizatorul de maşină şi se va "aprinde".

"Cu ID.3 am pornit de la o foaie albă. Este o maşină ideală, cu proporţii ideale şi oferă o incredibilă manevrabilitate, având aceeaşi rază de bracaj precum un VW up! şi performanţe dinamice de Golf GTI. Maşina poate fi încărcată în jumătate de oră cu 80% din capacitate, iar interiorul său este la fel de spaţios precum este cel al unui Passat. În ceea ce priveşte utilizarea, totul este proiectat pentru a fi cât ma iintuitiv, cu comenzi prin atingere sau care se activează vocal", a spus Frank Welsch, membru în consiliul director al VW autoturisme, responsabil cu dezvoltarea tehnică.

Următorul membru al familiei ID va fi prezentat în primăvară, cel mai probabil în cadrul Salonului Auto de la Geneva şi va fi viitorul SUV electric al VW. După, va urma limuzina, iar în 2022 ID BUZZ, minivanul care aminteşte de Bulli din anii 70.