De la Frankfurt la Craiova. Test “static” cu Ford Puma, SUV-ul care va fi produs din toamnă la Craiova: Maşina pe care o aşteptam de 12 ani în Bănie. FOTO

Autor: Bogdan Alecu 10.09.2019

Ford Puma reprezintă un nou salt realizat de americani în ceea ce priveşte producţia uzinei din Craiova, mizând acum pe cel mai dinamic segment al pieţei europene şi venind cu o serie de inovaţii pe care nu le regăsim la alte modele concurente.

Din punct de vedere al designului, Puma aminteşte de Porsche Macan, însă la o scară mai mică - fiind însă ceva mai mare ca un EcoSport. Puma beneficiază în premieră de o platformă nouă a Ford, cea a Fiesta, iar acest lucru este vizibil la interior şi exterior.

Din punct de vedere al laturii practice, Puma a fost proiectat ca un SUV. Spre exemplu portierele „îmbracă” pragul maşinii, astfel încât după un drum prin praf sau noroi, pasagerii nu îşi vor murdări pantalonii.

Principalul avantaj şi modul prin care Puma se deosebeşte de ceilalţi este modul în care este organizat portbagajul, care în premieră pentru segmentul său ajunge la peste 400 de litri datorită unui „truc” – spaţiul rezervat roţii de rezervă a fost transformat într-un nou spaţiu de depozitare, iar astfel se obţine un spaţiu de 425 de litri şi o înălţime de depozitare de 1 metru. Astfel, spre exemplu, o familie poate depozita lejer o bicicletă pentru un copil de 5 ani şi să aibă loc şi de bagaje pentru o vacanţă. În plus, cei de la Ford au luat în calcul şi depozitarea elementelor din portbagaj – spre exemplu podeaua dublă, separatorul, se „lipeşte” de bancheta spate şi este uşor de mânuit cu o singură mână, în portbagaj fiind un sistem cu arc ce permite acţionarea acestuia şi blocarea sa. Tot în ceea ce priveşte transportul obiectelor lungi, datorită separatorului din portbagaj în Puma se formează o suprafaţă plană după ce este rabatată bancheta spate şi spaţiul este completat prin compartimentul de sub poliţă.

Odată luat loc la bord, faptul că Puma vine cu un ampatament mai lung decât Fiesta sau EcoSport se vede imediat în spaţiul alocat locurilor spate – dacă la volan este o persoană de 1,85 metri, în spatele său are loc o altă persoană de 1,85 fără să stea cu genunchii lipiţi de scaun. Bancheta de asemenea promite un confort bun la drum lung.

În faţă interiorul este o combinaţie de Fiesta cu EcoSport. Dar spre deosebire de acestea, Puma prezintă o zonă mai mare pe portieră cu material textil moale şi plăcut la atingere. De partea cealaltă însă, este prezent plasticul dur. Puma vine şi cu o versiune îmbunătăţită a sistemului de infotainment Sync 3 care nu prezintă niciun fel de „lag” la utilizare.

În ceea ce priveşte izolarea fonică, Puma dispune de trei rânduri de chedere pe portiere, iar la interior izolarea fonică resimţită aminteşte de un vehicul premium.

Ford Puma va intra în producţie cel mai probabil luna viitoare la Craiova, iar ofertă comercială va fi prezentată tot cel mai probabil în noiembrie sau decembrie, în timp ce livrările sunt aşteptate în ianuarie-februarie. Preţul său nu a fost comunicat, însă este de aşteptat să fie încadrat între EcoSport şi Kuga, similar cu Focus.