Afaceri de la zero. Familia Curcudel din Iaşi a avut un câştig de peste 25.000 de euro din vânzarea de aranjamente florale şi caută acum noi furnizori

Autor: Alina-Elena Vasiliu 22.09.2019

Investiţia a fost de 150.000 de euro pentru a „pune pe roate“ florăria.



Familia Curcudel din Iaşi a deschis în urmă cu cinci ani o florărie  sub brandul Darlington - Croito­ria de Flori – care i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de 120.000 de euro.

„Povestea noastră a început în preajma Crăciunului din anul 2014. Aflându-ne în căutarea unor cadouri care să le transmită emoţie celor dragi, ne-am dat seama că nu suntem mulţumiţi de ceea ce magazinele de profil din Iaşi ne ofereau. Atunci am venit cu ideea: «Ce-ar fi dacă am deschide o florărie?»“, povesteşte Marina Curcudel.

În câteva luni, mai exact în aprilie 2015, ea şi soţul ei Marius Curcudel îşi deschideau un spaţiu în care au început să vândă flori. Investiţia lor a fost de 150.000 de euro pentru a pune pe roate florăria.

Cei doi antreprenori aveau experienţă în domeniul afacerilor, Marius Curcudel deţinând anterior mai multe businessuri, iar soţia sa lucrând în management şi asigurări.

Cei doi au început să urmeze cursuri de design floral pentru a se specializa în ceea ce aveau de gând să facă mai departe şi au încheiat parteneriate cu firme locale din Iaşi. La un an după deschiderea primului punct de desfacere Darlington a apărut un al doilea, tot în Iaşi, de dimensiuni mai mari.

O perioadă, cele două florării au funcţionat în paralel, însă ulterior a rămas deschisă doar unitatea mai mare, din care sunt onorate în prezent toate comenzile.

„Cea mai aglomerată perioadă pentru noi este între 1 şi 8 martie. Cea mai lejeră este din ianuarie până la 1 martie, iar atunci ne putem ocupa, de exemplu, de amenajarea vitrinei.“

Anul trecut, Darlington a avut vânzări totale de 120.000 de euro, iar profitul s-a situat într-o marjă cuprinsă între 25.000 şi 30.000 de euro pe an. Pentru Darlington lucrează acum cinci angajaţi.

„Planurile pentru 2019 sunt dezvoltarea pe secţiunea de evenimente şi căutarea de noi furnizori pentru magazin”, mai spune Marina Curcudel.

În acest moment, florile care se găsesc la Darlington vin de la câţiva furnizori din Europa, în principal din Olanda, de unde cei doi antreprenori ieşeni se aprovizionează cu produse finite şi cu materie primă.

Selecţia furnizorilor este o provocare pentru antreprenorii de la Darlington, pentru că florile trebuie să fie tot timpul proaspete şi să ajungă intacte la evenimentele pentru care sunt alese.

Aproximativ 80% din aranja­mentele care se vând în florărie sunt realizate pe loc, perso­nalizat, fiind aproape imposibil de creat două buchete identice.

„Preţurile noastre, ra­portându-ne la piaţa ieşeană, sunt medii, dar mai mari decât cele de la piaţa de flori sau magazinele de flori, de genul tonetelor. Încercăm să fim flexibili, astfel încât orice persoană să fie mulţumită de produs, iar noi să ne menţinem standardul de imagine“, mai spune Marina Curcudel.

Cel mai ieftin buchet costă 50 de lei, iar cel mai scump vândut vreodată de Darling­ton a ajuns chiar şi la 1.800 de lei, preţul depinzând de tipul de flori pe care le alege cumpărătorul.

alina.vasiliu@zf.ro


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.