Urmează Conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. O companie belgiană care a dezvoltat o metodă de slăbit caută masterfrancizat pentru a-i distribui cele 120 de categorii de alimente în spa-uri, săli de fitness şi farmacii

Autor: Cristina Roşca 17.09.2019

Antreprenorul Eric Wakker a fondat acum 15 ani businessul PowerSlim, afacere care se bazează pe dezvoltarea unei metode de slăbit eficientă şi de durată. Pentru acest lucru, omul de afaceri a creat şi peste 120 de produse folosite în această dietă, produse disponibile în spa-uri, farmacii, centre de fitness şi de înfrumuseţare. Iniţial businessul a fost lansat în Belgia, pentru ca apoi să fie extins în Olanda, Germania şi Austria. Acum, antreprenorul se uită către România, unde caută un partener master-francizat dispus să investească 200.000-250.000 de euro pentru a porni la drum.

„Am dezvoltat businessul PowerSlim în Belgia în 2004, iar patru ani mai târziu ne-am extins peste hotare, în Olanda. Împreună cu un medic nutriţionist - Hylke Boelens - şi cu o echipă de specialişti cu care am lucrat pentru lansarea PowerSlim Olanda am dezvoltat conceptul internaţional pe care l-am dezvoltat ulterior“, spune Eric Wakker, fondator şi partener al PowerSlim.

El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019 la Bucureşti.

Urmează conferinţa Franchise Connection! Vrei sa investeşti într-o franciză? Acum poţi să afli care este oferta de pe piaţă!

PowerSlim este o metodă de slăbit care a fost dezvoltată pentru a ţinti în special segmentul femeilor pasionate de fitness, de beauty, dar şi cel paramedical.

„Metoda pe care noi o folosim nu este una tradiţională. Nu ne concentrăm atenţia doar pe a oferi sfaturi, ci mai degrabă ne ocupăm de a dezvolta produse. Un program de dietă nu este complet fără un set de produse bine construite şi adaptate. Noi am crescut rapid, am început cu 60-80 de categorii de produse, iar în 2019 am ajuns la peste 120. Acum, pe piaţa pe care activăm, suntem lideri de piaţă pe segmentele low carb şi high proitein.“

Produsele PowerSlim pot fi achiziţionate de la partenerii distribuitori, din săli de fitness, centre spa, centre de înfrumuseţare sau farmacii. Fiecare dintre aceste canale comercializează o paletă largă de produse PowerSlim, spune Eric Wakker.

El e un antreprenor care a lucrat timp de peste 30 de ani în industria frumuseţii, a fitnessului şi a slăbitului.

„Ştiu foarte bine nevoile consumatorilor şi ale micilor antreprenori. Am învăţat în toţi aceşti ani că în prezent consumatorul are nevoie, dincolo de nutriţionişti, de produsele care îi pot ţine viaţa şi sănătatea în echilibru, astfel încât să poată slăbi. Am învăţat să investesc în businessuri care au perspective de creştere pe termen lung. Nu sunt unul dintre aceia care cred în soluţii rapide cu rezultate imediate.“

După ce a fondat businessul în Belgia şi l-a extins în Olanda, PowerSlim a semnat contractul de masterfranciză pentru Germania în 2017, pentru ca un an mai târziu să facă acelaşi pas în Austria. În 2019 compania are 450 de specialişti-parteneri (coaches) PowerSlim în Olanda şi Belgia şi circa 140 în Germania şi Austria.

Principiul de bază al PowerSlim este acela conform căruia trebuie să reduci carbohidraţii şi să creşti proteinele pentru a slăbi eficient şi pentru a menţine această greutate pe termen lung.

„PowerSlim este o combinaţie de ali­mente şi coach personal. Noi nu ne bazăm modelul de business pe faptul că cel care apelează la noi va mânca mai puţin, ci că va mânca diferit. Acest lucru e esenţial. Datorită faptului că produsele dezvoltate de noi au o compoziţie optimă, rezerva naturală de grăsime a organismului se transformă în sursă de energie, pe când masa musculară rămâne intactă.“ Metabolismul este grăbit, iar consumatorul pierde şi kilograme şi centimetri.

PowerSlim dezvoltă propriile produse pe care le distribuie partenerilor. Oferta com­paniei nu cuprinde doar batoane şi shake-uri, ci mâncare adevărată, produse pentru micul dejun, prânz şi cină, după cum spune fondatorul businessului.

Produsele create de echipa PowerSlim - formată din nutriţionişti şi specialişti în dietă - sunt autorizate de Autoritatea Europeană a Siguranţei Alimentare (EFSA European Food Safety Authority), conform lui.

“Programele pe care noi le oferim au un impact bun pentru că menţin masa musculară, activează metabolismul, sunt uşor de implementat în viaţa de zi cu zi, pot susţine greutatea dorită pe termen lung şi nu există efectul yoyo (să pui la loc mai mult decât ai dat jos).”

O femeie care foloseşte programul PowerSlim slăbeşte 1-1,5 kg pe săptămână, pe când un bărbat dă jos 1,5-2 kg în şapte zile. Apoi, după finalizarea procesului, clientul PowerSlim îşi poate menţine greutatea cu ajutorul sprijinului oferitde program. Clienţii PowerSlim pot fi consumatorii finali, pot fi medicii nutriţionişti, centrele medicale, studiourile de fitness, farmaciile sau spa-urile.

După ce a introdus conceptul în patru ţări, următoarea pe lista expansiuniunii PowerSlim este România.

“Am fost de multe ori în România, în special în Cluj-Napoca, Bucureşti, Braşov şi Timişoara. Am lucrat pentru PowerPlate (companie de echipamente sportive - n.red.) în România. Când a venit criza ne-am retras de pe piaţă.” Dar criza deja a trecut de mult, iar când executivul a revenit în ţară anul trecut a fost impresionat să văd cât de mult îşi concentrează atenţia consumatorii pe un stil de viaţă sănătos şi pe o alimentaţie pe măsură. El a văzut că piaţa s-a dezvoltat mult şi crede că e momentul potrivit ca PowerSlim să intre în România. De asemenea, el a văzut că nu există competiţie pe acest segment. Jucătorii mari din piaţă, spune el, îşi bazează modelul de business pe diete şi nutriţionişti, însă ei nu au şi produsele dezvoltate intern, pe când pentru PowerSlim ele sunt principalul segment de business.

“Căutăm un partener masterfrancizat pentru piaţa din România dat fiind că modelul nostru de business presupune dezvoltarea unei reţele de distribuitori. Avem nevoie de antreprenori cu experienţă, oameni de afaceri care ştiu domeniul şi care sunt gata să lucreze pentru a lista produsele noastre în săli de fitness, farmacii, spaâuri şi centre de înfrumuseţare, acolo unde sunt de altfel clienţii noştri finali. Cu toţii ştim că alimentaţia merge mână în mână cu sportul şi cu industria frumuseţii.”

Partenerul ideal trebuie să aibă experienţă în business - ca antreprenor, trebuie să cunoască bine piaţa locală, să aibă capacitatea de a dezvolta relaţii şi de a investi 200.000-250.000 de euro pentru a fonda un business. Banii vor merge către a deschide un depozit, a achiziţiona stocul iniţial de produse, a traduce şi adapta toate instrumentele de marketing şi a lansa businessul pe piaţă. Suma include şi capitalul de lucru pentru primele şase luni de operaţiuni.

“Noi oferim partenerului un model de business bine construit - ca infrastructură şi clienţi -, care trebuie doar dezvoltat şi menţinut. Noi îl ajutăm cu acţiunile de marketing şi cu modul de abordare a clienţilor, cu dezvoltarea produselor. Ce căutăm sunt parteneri care înţeleg trendurile locale şi se implică în managementul businessului de zi cu zi”, mai spune Eric Wakker.