VIDEO ZF Esenţial în business. René Schöb: „Cine nu investeşte în tehnologie, va avea probleme în următorii 2-3 ani”

Ziarul Financiar 19.09.2019

România intră într-un nou nivel de competitivitate, odată cu joburile din ce în ce mai bine plătite, ce scot piaţa locală din clasa ţărilor cu forţă de muncă ieftină, de aceea trebuie demonstrată existenţa şi relevanţa produselor dezvoltate aici, a declarat declarat René Schöb, Partner KPMG, Head Tax and Legal al KPMG în România, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Esenţial în business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

Un rol important în această direcţie îl au investiţiile în tehnologie: „Cred că cine nu ia în considerare investiţiile în tehnologie, cu siguranţă va avea probleme în 2-3 ani, nu este o chestiune de 5-10 ani, trebuie să îmbrăţişăm tehnologia, iar cele mai uşoare începuturi sunt, desigur, automatizarea, dar şi aplicaţiile simple.”

Inovaţia în mediul corporate este din ce în ce mai prezentă, atât KPMG, cât şi alte firme multinaţionale prezente pe piaţa fac paşi în această direcţie, a mai spus partenerul KPMG. „Cred că atât firmele mari, dar şi cele mijlocii, ar trebui să lucreze cu start-up-uri fiindcă acestea au un proces de furnizare a soluţiilor mult mai agil, sunt mult mai flexibile în modul în care abordează problemele şi provocările variate din piaţă, iar firmele cu tradiţie vor putea prelua din agilitatea lor dacă încep să colaboreze cu acestea.”

Firmele cu proceduri deja împământenite trebuie să ia decizii de acum şi să se gândească pentru următorii ani referitor la tehnologiile care vor fi folosite. „Chiar dacă cineva spune că se află într-o industrie cu istorie - să zicem, o brutărie, şi ar putea crede că nu are nevoie de tehnologie, ar putea să se confrunte cu faptul că furnizorii sau clienţii folosesc tehnologie şi dacă nu pot rezolva interfaţa cu clienţii sau furnizorii lor, aceştia nu îi vor putea lua în considerare în viitor.”

René Schöb consideră că piaţa locală se află într-o poziţie avantajoasă în ceea ce priveşte adopţia tehnologiei, chiar şi în raport cu pieţele vestice.

„Cred că ţările vestice din Europa sunt mult mai în urmă fiindcă sunt mai puţin agile ca acestă piaţă. Agilitatea vine, din punctul meu de vedere, de la faptul că în România există cultura de a învăţa foarte mult - vrem să învăţăm aici, să folosim noi lucruri, să călătorim mult, să învăţăm despre noi culturi. În Germania, de pildă, oamenii sunt mai puţini agili fiindcă modul de viaţă este mult mai aşezat, zona lor de confort este mult mai mare, în acest context cred că România va fi una dintre ţările care vor zgudui în curând ţările mai mari.”

Partenerul KPMG a indicat principalele lucruri la care trebuie să se gândească o companie când îşi construieşte strategia pentru viitor:  „Agilitatea, deschiderea, o mentalitate orientată pe creştere este ceea ce trebuie să ai astăzi.”