Francezii de la Legrand atacă piaţa locală a sistemelor smart home: Doar 5% din locuinţele din România au sisteme inteligente. Potenţialul de creştere a pieţei este foarte mare

Autori: Alexandra Cepăreanu , Ioana Nita 20.09.2019

„Belgia este cea mai evoluată ţară din acest punct de vedere. Acolo, 6 - 7 case din 10 au sisteme automatizate. În ultimii doi ani am observat însă şi în România o rată de creştere de 30%.”



Legrand România, filială locală a grupului francez Legrand, cunoscut ca producător de prize, întreru­pătoare şi infrastructuri electrice şi digitale, atacă piaţa autohtonă a sistemelor inteligente pentru locuinţe cu propriile soluţii integrate numite MyHome, compania având deja două proiecte rezidenţiale finalizate.

„Suntem în discuţii cu devoltatori şi avem şi proiecte finalizate cum sunt One Herăstrău Park şi Casa del Mar din Mamaia, dezvoltat de compania DeSilva. De altfel, DeSilva mai are un proiect de peste 2.000 de apartamente în care vrea să integreze aceste sisteme automatizate. Am promovat conceptul timp de mulţi ani, iar în prezent simţim că piaţa înţelege atuul. Urmează să vedem dacă anumiţi clienţi vor să instaleze şi sistemul de geolocalizare sau alte facilităţi”, a declarat pentru ZF Călin Paşcalău, directorul general al Legrand România. Subsidiara locală a gru­pului francez a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 109 milioane de lei (23 milioane de euro), în creştere cu 17% faţă de 2017, şi un profit net de 9,8 mi­lioane de lei (2 milioane de euro). „Creşterea cifrei de afaceri reflectă apetitul dezvoltatorilor de rezidenţial, dar şi faptul că dezvoltăm sisteme din ce în ce mai complexe, precum interco­nectarea dispozitivelor digitale, inclusiv sistemele de inteligenţă artificială”, a subliniat el.