Transportatorii sunt nemulţumiţi că perioada de acreditare pentru firmele de ridesharing a fost prelungită până în februarie 2020

Ziarul Financiar 20.09.2019

Transportatorii autorizaţi din România se declară nemulţumiţi de prelungirea perioadei de autorizare pentru firmele de ridesharing, arată un comunicat al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). 

Confederaţia cere un răspns urgent din partea autorităţilor, pentru prelungirea perioadei acordate pentru obţinerea acreditării celor care practică ridesharing.

„Şoferilor de la firmele Uber, Bolt, Yango sau Clever Go li s-a acordat un prim termen pentru obţinerea autorizaţiei de transport alternativ, până până la 1 noiembrie 2019, dar deja s-a prelungit perioada, până la 1 februarie 2020 – timp în care toţi sunt liberi să circule fără autorizaţie! Deja s-a trecut la nivelul următor, către intruziunea pe piaţa autocarelor şi a microbuzelor, după ce OUG a fost modificată in Senat, astfel încât se poate face ridesharing şi cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. O altă modificare a legii prevede ca şoferii să poată lucra cu oricâte aplicaţii vor”, arată COTAR.

„Se vede clar că cei pentru care s-a fabricat o lege specială, în luna iunie, tot nu vor să intre în legalitate, iar acea ordonanţă de urgenţă a fost dată degeaba. Au profitat şi vedem că profită în continoare de anumiţi politicieni care par a lucra în interesul acestor multinaţionale care fac ridesharing în România, pentru eludarea bugetului consolidat al statului. Până când mai putem sta şi privi cum se distruge transportul autorizat de persoane cu capital privat din România, în favoarea acestor multinaţionale, iar politicienii îşi urmăresc doar intersul propriu? Deja este clar pentru noi, după ce s-a introdus în lege şi transportul alternativ pentru maşini cu 7-8 locuri, că se încearcă distrugerea transportatorilor din România, în favarea unor firme aduse în ţară? Probabil că acest guvern nu are nevoie de firme plătitoare de taxe şi impozite, din moment ce persoane interesate atat din Parlament cat si Guvern se străduiesc să excludă transportatorii autorizati care plătesc taxe şi impozite în România, pentru a le face loc şi legi speciale unora care nu vor mai plăti”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Luând în considerare faptul că legislaţia în vigoare nu permite circulaţia taxiurilor sau a autocarelor neautorizate şi nelicenţiate, dar se permite circulaţia în aceste condiţii pentru firmele care fac ridesharing, COTAR cere Executivului respectarea principiilor concurenţei şi garantarea egalităţii în faţa legii, pentru toţi cetăţenii şi pentru toate companiile care activează în România.