Problemele continuă pentru industria auto: Gigantul german Continental, cu peste 20.000 de angajaţi în România, anunţă zeci de mii de concedieri şi închideri de fabrici la nivel global

Autor: Alex Ciutacu 26.09.2019

Gigantul german Continental a anunţat un plan masiv de restructurare care ar trebui să se întindă pe următorul deceniu afectând până la 20.000 de locuri de muncă la nivel global, în cadrul unui efort de restructurare menit să impulsioneze profiturile într-o piaţă unde producţia încetineşte şi se reorientează spre maşini electrice, potrivit Bloomberg.

Al doilea cel mai mare producător de componente auto din lume va investi circa 1,1 miliarde euro până în 2029 pentru a obţine o reducere anuală de costuri cu 500 de milioane de euro începând cu 2023, potrivit declaraţiei. Compania are circa 244.000 de angajaţi în peste 60 de ţări.

Continental a ajuns la peste 20.000 de angajaţi în România, iar în 2017 afacerile grupului german au sărit de 3 miliarde de euro în România, devenind primul producător de subansambluri care depăşeşte acest prag vreodată în România.

Compania a detaliat luna trecută un plan de impulsionare a profiturilor care cuprindea încăd e atunci potenţiale concedieri şi închideri de fabrici. Mai mult, în cadrul aceluiaşi plan a anunţat decizia de a opri dezvoltarea businessului de componente hidraulice, unde produce injectori şi pompe pentru motoare pe gaz şi pe diesel şi a mai anunţat că îşi revizuieşte operaţiunile în aceste segmente.

Schimbările subliniază sentimentul de urgenţă prezent printre producătorii de componente auto de a-şi adapta operaţiunile la transformările bruşte de pe scena industriei auto, unde software-ul a început să joace un rol din ce în ce mai important.

În acelaşi timp, regulile mai stricte referitoare la emisiile de carbon în China şi Europa forţează producătorii de autovehicule să vândă mai multe maşini electrice, într-un moment în care cererea de pe piaţa auto la nivel global încetineşte după aproape zece ani de creştere constantă.