Apocalipsa retailerilor continuă: Forever 21, unul dintre brandurile favorite ale adolescenţilor, a depus cererea pentru faliment

Autor: Ştefan Stan 30.09.2019

Apocalipsa retailerilor continuă cu Forever 21, unul dintre cele mai puternice branduri de retail pentru adolescenţi, care a depus cerere pentru intrare în faliment, scrie CNN. Lanţul de magazine a anunţat că vrea să închidă 178 din cele peste 800 de locaţii, deşi încă nu a anunţat oficial care pieţe ar urma să fie incluse pe lista neagră.

”Ne aşteptăm ca un număr mare din magazinele noastre să rămână deschise şi să funcţioneze normal. Nu anticipăm un exit din nicio piaţă majoră din SUA”, a anunţat retailerul. Retailerii traidiţionali se luptă cu preţurile mari de la chirii şi datoriile uriaşe. Linda Chang, vicepreşedintele companiei, a anunţat că falimentul este un pas important în a asigura securitatea şi viitorul companiei, şi că le va permite să îşi reorganizeze business-ul şi să repoziţioneze Forever 21.

Forever 21 este ultimul retailer tradiţional care a întâmpinat dificultăţi dintr-un lung şir de falimente, în mijlocul revoluţiei digitale şi ascensiunii fulminante a retailerilor online, care au redus drastic numărul de persoane care intră în magazinele fizice.

În acest an, peste 8.200 de magazine se vor închide în SUA, pe lângă cele 5.589 închise anul trecut, potrivit Coreinsight Research. Până în 2019, numărul de magazine fizice închise pe teritoriul SUA ar putea ajunge la 12.000. 

Forever 21 este prezent şi pe piaţa din România cu două magazine, în mall-urile Park Lake şi Sun Plaza din Capitală.