Facebook va plăti 40 mil. dolari pentru că a umflat cifrele de audienţă ale reclamelor afişate în clipuri video

Autor: Adrian Seceleanu 08.10.2019

Gigantul american Facebook va plăti 40 de milioane de dolari pentru a închide un conflict în instanţă cu mai multe agenţii de publicitate care au acuzat reţeaua socială că a mărit cu bună ştiinţă timpul petrecut de utilizatori vizionând anumite clipuri video pentru a-şi majora încasările din publicitate, conform portalului Hollywood Reporter.

Agenţiile au acuzat Facebook că datele privind audienţa au fost modificate, respectiv cifrele de audienţă au fost mărite cu 150 până la 900%, în mod artificial. Gigantul condus de Mark Zuckerberg a continuat să nege însă acuzaţiile chiar şi după ce a fost de acord să plătească pentru a pune capăt procesului. Agenţiile de publicitate estimau că ar fi putut obţine despăgubiri de 100 până la 200 de milioane de dolari de la Facebook.