Conferinţa ZF Malluri & Centre comerciale 2019: Mallurile se transformă din centre de cumpărături în centre de distracţie, iar biroul lângă mall găseşte mai uşor oameni. Serviciile oferite vor schimba piaţa în următorii ani, pe măsură ce clienţii vor o experienţă, nu doar să meargă la cumpărături
Proiectele imobiliare care includ atât un mall, cât şi birouri şi chiar o componentă rezidenţială câştigă tot mai mult teren, iar dezvoltatorii caută să integreze cât mai multe componente şi servicii pentru a transforma centrul comercial într-un adevărat pol, potrivit jucătorilor din piaţa imobiliară prezenţi în cadrul conferinţei ZF Malluri & Centre comerciale 2019.
„Avem rezultate spectaculoase la doar o lună de la inaugurarea proiectului Iulius Town Timişoara. Sunt magazine care au înregistrat vânzări cu 70% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut, traficul este cu 15% mai mare faţă de septembrie 2018, iar per total în cadrul centrului comercial, ne aşteptăm la o creştere a traficului de vizitatori de la 16 milioane la 20 milioane pe an“, a spus Oana Diaconescu, head of leasing, Iulius Town în cadrul conferinţei ZF Malluri & Centre Comerciale 2019, eveniment realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Iulius Town, Signify şi Veranda Mall.
Ea a subliniat că proiectul din Timişoara, lansat pe piaţă în urmă cu o lună de zile este asemănător cu proiectul Palas din Iaşi şi cuprinde 120.000 de metri pătraţi de spaţii pentru cumpărături - incluzând Iulius Mall - în 450 de magazine, un centru de fitness, săli de evenimente, dar şi 100.000 de metri pătraţi de spaţii office - cu trei clădiri de birouri şi urmează să lansăm în curând şi a patra clădire de birouri, cea mai înaltă din ţară, şi 41.000 de metri pătraţi de spaţii verzi.
„Pentru noi, mixul de retail cu office şi leisure este mixul optim. Este şi un instrument de HR. Toţi cei care vor să lucreze în zona de IT îşi doresc să lucreze în zona Palas pentru că beneficiază de multiple opţiuni de entertainment pe lângă zona de servicii şi de shopping. În cele trei clădiri lucrează 5.000 de angajaţi, la care se adaugă 3.000 în partea de retail, şi odată cu lansarea celei de-a patra clădiri de birouri vom atinge 16.000 de persoane“, a subliniat Oana Diaconescu.
Nouă centre comerciale sau malluri de peste 10.000 mp urmează a fi deschise în următorul an pe piaţa locală, luând în calcul şi două extinderi puternice, iar per total în următorul an circa 300.000 mp de noi spaţii de retail urmează a fi deschise la nivel naţional.
„Ne dorim să vedem concept nou de food court în malluri, restaurant diferite, ca Fratelli, de exemplu. Începe să se schimbe partea de food, pentru că românii mănâncă tot mai des în oraş. Bucureştenii au mers mereu în oraş, dar vedem că trendul începe să devină mai prezent şi în oraşele secundare. Există interes din partea retailerilor să deschidă mai multe locaţii în ţară, dar sunt puţine spaţii disponibile“, a sublinat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction Services Retail Agency, CBRE România la conferinţa ZF Malluri&Centre Comerciale ‘19.