Cel mai important indicator pentru comerţ. Vânzările pe metru pătrat în comerţul modern variază de la simplu la mai mult decât dublu

Autor: Cristina Roşca 09.10.2019

Metro Cash&Carry este reţeaua cu cele mai bune vânzări per metru pătrat, de peste 28.000 de lei în 2018.



Anul trecut Metro Cash&Carry a fost reţeaua cu cele mai bune vânzări per metru pătrat, de peste 28.000 de lei, fiind urmată îndeaproape de Lidl şi Kaufland.

În urmă cu circa un de­ceniu nemţii de la Metro Cash & Carry erau pe locul trei în piaţă după Cora şi Carrefour. Situaţia s-a schimbat însă după ce Cora şi-a înjumătăţit vân­za­rea per mp în perioada 2008-2018.

Această evoluţie se observă din faptul că în această perioadă compa­nia a des­chis magazine, dar vânzările totale au avansat mult mai lent.

Mai exact, în 2008 compania avea doar trei hiper­mar­keturi, faţă de 11 anul trecut. Ast­fel, atât numărul de ma­ga­zine, cât şi supra­faţa aproape s-au triplat în această perioadă, pe când cifra de afaceri a avansat cu doar 20%.

Analiza ZF arată că în perioada 2008-2018 vânzările per metru pătrat au scăzut în cazul Cora (54%), Metro (21%) şi Penny Market (13%), pe când în cazul altor patru reţele au postat creş­teri. Este vorba de Lidl (107%), Profi (69%), Auchan (53%) şi Kauf­land (37%). În cazul Lidl primele date disponibile sunt cele din 2011 (nu din 2008) când compania a intrat pe piaţă prin preluarea Plus Discount. Retailerii Carrefour, Mega Image şi Selgros nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind suprafaţa maga­zinelor lor.

Astfel, vânzările per metru pătrat în comerţul modern au evoluţii contrastante în perioada 2008-2018: La Lidl s-au dublat, la Cora s-au înjumătăţit.