O româncă, Laura Manu, a fost numită în boardul director al Kaufland Bulgaria

Autor: Cristina Roşca 11.10.2019

Laura Manu şi-a construit cariera în retailul românesc, lucrând un deceniu pentru Kaufland şi cinci ani pentru Penny Market.



Laura Manu, un executiv român care şi-a construit întreaga carieră în retail, a fost numită în boardul director al Kaufland Bulgaria, urmând a deţine totodată funcţia de director comercial şi marketing.

Kaufland are în Bulgaria circa 60 de ma­ga­zine şi 6.000 de salariaţi, compa­nia fiind prezentă pe această piaţă din 2006, conform presei locale. Pe pia­ţa din România nemţii sunt li­deri cu afaceri de peste 2 mld. euro anual. Ei au de două ori mai mul­te magazine ca în Bulgaria şi du­blu salariaţi. Piaţa locală este însă mai dezvoltată economic decât cea de la sud de Dunăre şi este tot­oda­tă mai mare ca populaţie şi suprafaţă.

Înainte de această mutare, Laura Manea a lucrat timp de un deceniu pentru Kaufland România, după alţi cinci ani la Rewe România, compania care operează magazinele de discount Penny Market. Laura Manu a început la Penny Market ca buyer în 2003, pentru ca în vara lui 2008 (ultimul an de boom economic) să devină category manager în cadrul Kaufland, prima poziţie pe care a avut-o în companie. A crescut apoi la senior category manager, director de achiziţii pentru băuturi şi ţigări. Ultima poziţie înainte de a pleca în Bulgaria a fost aceea de director de achiziţii de alimente uscate.