Urmează conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. Gregory’s România: Avem patru restaurante şi dublăm numărul lor până la final de 2019, iar de anul viitor accelerăm dezvoltarea

Autor: Cristina Roşca 15.10.2019

Lanţul de restaurante Gregory’s din Grecia a revenit în 2018 pe piaţa locală cu un restaurant în clădirea de birouri Upground din cartierul corporatiştilor Pipera şi vrea ca în cinci ani să ajungă la 80 de unităţi operate în sistem de franciză de către parteneri.

„Gregory’s are acum în România patru res­taurante, amplasate în cele mai impor­tante zone ale Bucureştiului, în clădirea Upground din Pipera, pe strada Lipscani din cen­trul vechi, în Băneasa Shopping City şi pe Mihai Bravu, în incinta unui magazin Kaufland. Ne pregătim să des­chi­dem şi un res­taurant în cartierul Mi­litari“, spune George Makridis, CEO al Green Break SRL, com­pa­nia care ope­rează ac­ti­vi­ta­tea Gregory’s în România.

Executivul adaugă că până la finalul anului 2019 compania va ajunge la opt unităţi în Bu­cureşti. La nivel euro­pean Gregory’s deţine 345 de localuri în Grecia, Cipru, Germania şi Ro­mâ­nia. „Suntem al 9-lea cel mai extins lanţ de cafe­ne­le-restaurant din Europa.“

Urmează conferinţa Franchise Connection! Vrei sa investeşti într-o franciză? Acum poţi să afli care este oferta de pe piaţă! forum.francize.ro/

În ceea ce priveşte piaţa lo­cală, compania are în plan să con­ti­nue expansiunea. Dacă primele unităţi au fost operate direct, apoi acestea au fost ce­date unor parteneri, iar deschiderile din 2020 vor fi realizate tot alături de parteneri francizaţi.

„Toate localurile noastre sunt francizate. Da, am început să ne dezvoltăm cu unităţi proprii însă investitorii au simţit potenţialul businessului şi le-au preluat.“

Pentru magazinele viitoare compania caută noi francizaţi, oameni care să se implice în administrarea localurilor şi care caută angajamente pe termen lung.

Gregory’s are trei tipuri de localuri - chioş­curi de circa 30 mp, clasice de 80-100 mp şi formatul cel mare care măsoară 130-150 mp. Pentru o unitate clasică, încasările medii sunt estimate pe România la circa 40.000 de euro pe lună, adică circa jumă­tate de milion de euro pe an. Investiţia într-un astfel de restaurant este de 100.000-120.000 de euro, fară a se lua în calcul taxa de franciză. În toamnă vor fi finalizate detaliile planului de franciză, spunea anterior George Makridis.

„Vrem să deschidem zece noi localuri anul viitor. Pentru unele dintre ele am semnat deja contractele de chirie, astfel că vor fi amplasate atât în clădiri de birouri, cât şi în malluri şi în zone stradale“, adaugă George Makridis.

El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection, care va avea loc la Bucureşti pe 21 octombrie 2019 şi care va fi organizată de Ziarul Financiar şi francize.ro.

„Businessul creşte (...) şi primim zilnic sugestii de noi deschideri pe reţelele sociale unde oamenii ne invită în cartierul lor. Acesta este un imbold puternic pentru noi să continuăm expansiunea. Brandul a fost primit bine, oamenii ţin minte sandvişurile şi descoperă acum noi produse în ofertă.“

Gregory’s este o afacere de familie fondată în 1972 la Atena, care astăzi numără circa 350 de restaurante. Compania mai are în operare şi alte branduri cu care este prezentă în aeroporturi, şcoli, spitale sau gări.

Reţeaua se află la a doua încercare în România după ce criza i-a scos din joc. Recesiunea a lovit businessul atât local, dar şi pe piaţa-mamă, în Grecia. Lanţul de restaurante a intrat în România în 2000 şi a ajuns în cel mai bun moment la zece restaurante.

Când a venit criza şi s-a delistat de pe bursa din Atena, grupul şi-a reorganizat businessul pentru ca focusul să fie pe piaţa-mamă. După câţiva ani de pauză însă grecii au revenit.

„În următorii cinci ani ţinta noastră este să deschidem 80 de restaurante. Vrem ca toate unităţile să fie operate în sistem de franciză, ducând astfel mai departe strategia implementată deja în Grecia. Industria de restaurante şi cafenele traversează o perioadă bună în România în prezent şi vedem potenţial în anii ce vor urma, cu multe oportunităţi pentru dezvoltare.“

Executivul mai spune că românii au apetit pentru produse greceşti, iar acest lucru se poate observa din faptul că peste 5.000 de clienţi merg zilnic la Gregory’s pentru a-şi cumpăra cafea sau snacksuri.

„Începând cu anul viitor vom continua dezvoltarea în România utilizând sistemul de franciză. Conform planului nostru, vom inaugura cel puţin 10 noi unităţi. Am semnat deja o serie de contracte de chirie şi vor urma şi altele. Ţinta noastră este să găsim cele mai bune spaţii pentru a avea magazine profitabile.“

 

cristina.rosca@zf.ro