Bilanţ CSALB la nouă luni: Numărul cererilor de negociere cu băncile a crescut cu 38% faţă de anul trecut

Autor: Cristina Bellu 21.10.2019

Numărul cererilor de negociere cu băncile a crescut cu 38% în primele nouă luni ale anului faţă de 2018, o evoluţie semnificativă fiind înregistrată la categoria înţelegerilor amiabile dintre consumatori şi bănci, după sesizarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), unde au fost încheiate 197 de astfel de înţelegeri până în prezent, nivel dublu faţă de anul anterior.

“Rezultatele CSALB la 9 luni ne arată două lucruri importante: tot mai mulţi consumatori află de existenţa CSALB şi au încredere să depună cereri pentru a intra în negociere cu băncile şi IFN-urile. În al doilea rând vedem o deschidere mai mare a băncilor spre conciliere. Instituţiile financiar-bancare au acceptat mai multe cereri decât în tot anul trecut, chiar dacă ritmul de formare a dosarelor nu este la fel de ridicat precum cel al solicitărilor venite de la consumatori. Pe de altă parte, numărul de dosare a fost completat cu înţelegerile amiabile, de peste două ori mai multe decât în 2018. Acest lucru arată că multe bănci au înţeles avantajele concilierii şi nevoia de a reechilibra contractele încheiate în trecut, prin actualizarea lor la condiţiile sociale şi economice ale consumatorilor”, explică Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.