McKinsey Bucureşti: Băncile mari devin şi mai mari, iar cele mici trebuie să îşi definească modelul de afaceri pentru a creşte. Primele trei bănci din România au o cotă de 43%, ceea ce arată o concentrare foarte agresivă la vârf

Autor: Mircea Nica 23.10.2019

Alexandru Filip, partener coordo­nator al biroului McKinsey & Company din Bucureşti, spune că băncile mari vor deveni şi mai mari şi vor caştiga teren în detrimentul celor mici, în contextul în care există o dis­cre­panţă privind capacitatea de dezvoltare a celor două categorii. 

„Ne aşteptăm ca aceste discrepanţe să se accentueze, iar băncile mari să câştige şi mai mult teren. În timp ce pentru liderii pieţei este vorba despre accele­rarea dezvol­tă­rii lor, pentru a creşte şi în ciclul econo­mic următor, pentru ju­că­torii mai mici va fi mai degrabă vor­ba despre a-şi defini mo­de­lul de afa­ceri care le va permi­te să supra­vieţu­ias­că“, se arată într-o analiză a McKinsey.

Cele mai mari trei bănci din România au o cotă de piaţă cumulată de 43%, ceea ce arată o concentrare foarte agresivă la vârf. De altfel, unele dintre cele mai mici bănci din România, pentru a atrage clienţi, oferă şi cele mai mari dobânzi la credite.