Franchise Connection 2019. Piaţa de francize din România este încă la început de drum, dar are potenţial mare de creştere

Autori: Alexandra Cepăreanu , Roxana Rosu 23.10.2019

Antreprenorii români trebuie să pregătească brandurile încă de la început pentru extindere în franciză atât local, cât şi internaţional, au spus reprezentanţi ai industriei de francize în cadrul conferinţei Franchise Connection  2019 organizată de ZF şi Franchwise.

„Sunt multe businessuri din România care intră în poziţia de francizor şi le e greu să accepte că sunt din nou la început de drum. Sunt nişte experienţe de învăţare. Trebuie să visăm la scară mai mare, dar trebuie să şi lucrăm la visul ăsta. Suntem încă la început de drum şi pe zona de antreprenoriat şi de francize, dar avem şi potenţial de creştere mare“, a spus Paul Voicu, managing partner Franchwise.

Raluca Stanciu, managing partner Franchwise, a spus că antreprenorilor români le place să lucreze individual, însă se observă un interes în ceea ce priveşte „ideea de colaborare“.

„Românii vor să facă totul singuri. Lucrăm încă la ideea de colaborare. Nu avem o cultură antreprenorială ca în alte ţări, dar vedem interes tot mai mare pentru antreprenoriat la vârste mici“, a spus Raluca Stanciu.

Franchwise interacţionează anual cu peste 2.000 de potenţiali investitori, dar doar 50 dintre ei, adică 2,5%, ajung să investească.

„Pentru că de la interes la acţiune e o distanţă mare în România. De la a te uita la o franciză şi a te potrivit cu ea e altă cale lungă. Nu doar banii contează, ci şi atitudinea, să fie omul potrivit la locul potrivit“, susţine Raluca Stanciu.