Radu Lupaş, co-fondator Saladbox: Când extinzi businessul în sistem de franciză trebuie să fii atent la locaţiile alese. Capitalul trimis de compania mamă în străinătate este mare

Autor: Alexandra Cepăreanu 23.10.2019

Radu Lupaş, co-fondator al Saladbox, cel mai extins brand de restaurante românesc, a explicat că extinderea unui business (în sistem de franciză)  pe pieţe internaţionale necesită un buget de investiţii destul de mare, deoarece abia a treia franciză deschisă va intra pe breakeven şi nu va mai avea nevoie de ajutor financiar, motiv pentru care antreprenorii trebuie să fie atenţi la locaţiile pe care le aleg pentru extindere.

„Dacă aş putea da timpul înapoi şi dacă aş putea schimba ceva la ceea ce am făcut până acum cu Saladbox, aş bugeta cu excedent expansiunea internaţională. Sunt două mari dezavantaje aici, pentru că abia a treia franciză vândută va intra în breakeven pe ţara respectivă, ceea ce înseamnă să nu mai finanţezi în acea ţară. Capitalul care este trimis de compania mama în străinătate este mare, la vamă ai conversia monedei -ceea ce poate creşte costurile-, de aceea trebuie să fii atent la locaţiile alese”, a spus Radu Lupaş, co-fondator SaladBox, în cadrul conferinţei Franchise Connection 2019.