Cum comentează UiPath ştirea care anunţă 400 de disponibilizări: „Săptămâna aceasta UiPath reorganizează câteva din funcţiunile sale la nivel global”

Autor: Alex Ciutacu 24.10.2019

„Unicornul” UiPath, cea mai valoroasă companie de Robotic Process Automation (RPA) din lume, răspunde la informaţia din presa internaţională potrivit căreia concediază până la 400 de pesoane, şi anunţă că săptămâna aceasta compania trece printr-o reorganizare a echipelor la nivel global, potrivit unui răspuns transmis ZF de oficialii din România.

„Săptămâna aceasta UiPath reorganizează câteva din funcţiunile sale la nivel global, rezultatul fiind că aproximativ 400 de angajaţi vor fi disponibilizaţi. Procesul acesta vine după doi ani în care compania a crescut într-un ritm extrem de rapid, iar acum este momentul în care s-a făcut o evaluare a echipelor si a investiţiilor interne. Echipa de management a luat decizia de a reorganiza arii ale business-ului care nu se aliniază cu focusul prezent şi de a implementa schimbări care să asigure menţinerea culturii organizaţionale a UiPath”, transmite UiPath.

Compania are peste 3.200 de angajaţi la nivel global, dintre care 1.000 lucrează în birourile din Bucureşti. Chiar şi în contextul acestor disponibilizări, forţa de muncă a UiPath a crescut în 2019 cu 50% faţă de finalul anului trecut, potrivit sursei citate.

Daniel Dineş, fondator şi CEO UiPath, a spus că la fiecare 90 de secunde câştigă un client nou, în cadrul unui eveniment organizat în Las Vegas pentru a marca lansarea unei noi generaţii de roboţi software.

UiPath susţine că în prezent are 5.000 de clienţi la nivel global, o creştre de 60% faţă de începutul anului.

„Estimările noastre arată că UiPath deţine un share de 20% din piaţa globală de RPA. Am încheiat trimestrul 3 cu 5.027 clienţi la nivel internaţional şi semnăm contracte cu aproximativ 9 clienţi în plus în fiecare zi. Printre clienţii noştri se numără companii majore de tip enterprise din toate industriile şi din sectorul public (Walmart, Verizon, GE, ExxonMobil, PepsiCo, Amazon, PwC, UnitedHealth, etc.). 8 dintre companiile Fortune 10 sunt clienţi UiPath, precum şi 62% din companiile Fortune 500”, transmit reprezentanţii UiPath.

Compania mai atrage atenţia asupra indicatorului Annual Recurring Revenue (ARR), reprezentând venitul anual recurent.

În cazul UiPath acesta a depăşit 300 milioane de dolari în octombrie 2019, dublu faţă de octombrie 2018 şi de 12 ori mai mult decât în octombrie 2017, când ARR se situa la 25 milioane dolari.

„Trimestrul 4 este – an de an – cel mai bun trimestru, iar previziunile noastre confirmă că şi Q4 2019 va fi unul foarte bun”, potrivit UiPath.