VIDEO. Ediţie specială ZF Live de la conferinţa Microsoft Tech Day. Brad Smith, preşedintele Microsoft: Oamenii trebuie să fie educaţi pentru a deprinde abilităţi necesare într-o lume a automatizării şi a roboţilor software

Autor: Alexandra Cepăreanu 25.10.2019

Guvernele trebuie să lucreze alături de companii pentru a reglementa domeniul inteligenţei artificiale pentru a se asigura că vor păstra controlul noilor tehnologii, a declarat Brad Smith, preşedintele gigantului american Microsoft, una dintre cele mai mari companii de IT din lume, în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live.

Smith a fost la Bucureşti la un eveniment al companiei, Microsoft Tech Day. „Guvernele şi companiile de toate dimensiunile pot crea sisteme AI care să se bazeze pe principii etice. Trebuie să lucrăm împreună pentru a ne asigura că oamenii pot controla în continuare noile tehnologii”, a afirmat preşedintele Microsoft, care lucrează pentru companie din 1993.

 

 

 

 

Violeta Luca,
general manager, Microsoft România

► 9 din 10 companii din România spun că înţeleg avantajele pe care le aduce un proces de transformare digitală.  În egală măsură, o altă companie spune că 8 din 10 companii se confruntă cu provocări în ceea ce priveşte forţa de muncă şi atunci cred că trăim un moment în care este nevoie să ne gândim cum folosim puterea tehnologiei pentru a augmenta capabilităţile umane si pentru a adresa anumite zone în care există diferenţe între cerere şi ofertă (disponibilitate de resurse).

 

 

Brad Smith,
preşedinte, Microsoft

► Pentru prima dată în istoria omenirii creăm maşinării care pot învăţa singure şi pot lua decizii singure. Intrăm în această lume nouă, a inteligenţei artificiale, şi facem acest lucru în timp ce ne asigurăm că AI este guvernată de principii etice. Am creionat şase principii etice, de aceea aducem nu doar tehnologie pe piaţa din România, dar şi tot ce învăţăm despre etică.
► Guvernele şi companiile de toate dimensiunile pot crea sisteme AI care să se bazeze pe principii etice. Trebuie să lucrăm împreună pentru a ne asigura că oamenii pot controla în continuare noile tehnologii.

► Sunt două provocări - una este despre cum ne asigurăm că noile tehnologii şi inteligenţa artificială sunt guvernate de principii etice. A doua provocare este despre economie, despre joburi, cum ne asigurăm că putem folosi AI pentru a stimula mediul economic să crească. Sunt câteva sectoare economice care au înregistrat creşteri în România, care sunt importante, de la mediul financiar (financial services), până la sectoarele de energie, gaz şi petrol. Dar trebuie să fim prezenţi în mai multe sectoare şi trebuie să educăm populaţia şi să îi ajutăm să deprindă abilităţi pentru viitoarele locuri de muncă care vor fi create.

► Cu ajutorul AI cred că putem redefini economia în următorii 20-30 de ani.
► Cred că educarea populaţiei cu privire la cum să folosească noile tehnologii, cum funcţionează acestea şi cum să se ferească de atacuri este un lucru important pe care ar trebui să-l facă toate ţările.
► Cred că, cu ajutorul trasformării digitale, putem face mai multe pentru a sprijini şi a asigura rate mai mari pentru creşterea mediului academic. Cred că un singur lucru este mai important, trebuie să oferim mai mult acces la informaţii care explică cum funcţionează tehnologia, trebuie să încurajăm oamenii care încearcă să îşi dezvolte competenţele în această direcţie.
► Ce vedem astăzi cred că este o oportunitate pentru ţări de a se focusa pe viitor şi de a folosi noile tehnologii pentru a le implementa în sectoarele economice pe care se bazează. Un lucru interesant la tehnologie este că uneori oamenii se concentrează pe companiile mari de profil care dezvoltă aceste tehnologii, dar cred că mai important este cine le implementează.
► Economiile care vor implementa noile tehnologii, în special cele din zona de cloud şi AI, cred că vor fi cele care vor putea conduce economia spre creştere.
► Dacă ne uităm spre 2020, vedem o reală oportunitate a României de a înregistra o creştere economică generată de implementarea şi folosirea noilor tehnologii.

 

Daniel Rusen,
marketing & operations director, Microsoft România

► Ne uităm în permanenţă la piaţă şi la ce vor clienţii noştri. În acest fel ne alegem şi parteneriatele pe care le
formăm. Parteneriatul vine ca o dezvoltare naturală a relaţiilor pe care le avem deja. Telekom este deja un partener vechi al nostru, comercializează o parte din soluţiile noastre. Cred că o să fie din ce în ce mai mult interes pentru acest gen de colaborări care vor aduce din ce în ce mai multă valoare clientului final.

 

 

Marian Gheorghe,

business segment ICT and sales key accounts director, Telekom România

► Am lucrat intensiv pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru a democratiza tehnologia. Nu doar clienţii mari ar trebui să îşi poată permită soluţii inovatoare. Toţi clienţii, companii cu 2-3-4 angajaţi au nevoie să folosească noile tehnologii pentru a putea reduce costurile, pentru a putea creşte în funcţie de piaţă. În următorii ani, la nivel de România angajăm aproximativ 100 de specialişti împreună cu aproximativ 3.000 de specialişti în tehnologii Microsoft în global delivery center pe care l-am format la nivel de regiune şi oferim astfel de servicii

 

Mark Torr,
data, AI & IoT business lead, Microsoft

► Unul dintre subiectele despre care voi vorbi este importanţa oamenilor vizavi de date. Pentru că toată lumea vorbeşte despre cum AI va schimba lumea. Dar pentru a avea succes cu AI trebuie să ne punem datele în ordine, trebuie să avem datele necesare, pe care să le punem în locul potrivit, să fie accesibile. Companiile fac o treabă bună în ceea ce priveşte tranzacţiile, sistemele de operare, dar pentru a fi bun în ceea ce priveşte AI trebuie să ştii mult mai multe şi să faci mult mai multe cu datele pe care le ai.

 

 

Yoad Dvir,
security lead, Microsoft CEE

► Orice departament de IT, securitate, din orice organizaţie se bazează pe monitorizarea unor evenimente de
securitate, iar Microsoft a dezvoltat o soluţie care funcţionează pe o singură platformă - Sentinel - care colectează şi detectează automat modul în care se răspunde la procese. Un analist poate procesa 20 de alerte pe zi, dintre care doar 4 sunt relevante.

 

 

 

Alex Bălan,
chief security researcher, Bitdefender

► Atacurile sunt mai sofisticate, iar suprafaţa de atac este mult mai mare. Numărul de firme şi cel de calculatoare este mult mai mare şi să nu uităm de IoT. În prezent, IoT-ul este o suprafaţă de atac foarte defectuos securizată la nivelul a foarte multe dintre organizaţii. Orice smartphone, televizor, centrală electrică, priză inteligentă, bec, sunt din ce în ce mai multe echipamente de tip IoT în diverse infrastructuri care măresc suprafaţa de atac. Noi încercăm să prezicem atacuri ce urmează să aibă loc, lucrăm mult la inteligenţa artificială şi machine learning pentru a putea să prezicem fără intervenţie umană următoarele tipuri de atacuri.

 

Ciprian Jichici,
CEO Genisoft Microsoft regional director & AI MVP

► Pot spune că suntem într-un proces de maturizare a pieţei de profil, atât la nivel global cât şi în România. Ne apropiem cu paşi repezi de punctul de inflexiune în care vom asista la o generalizare a aplicării acestor tipuri de tehnologii în aproape toate domeniile în România.