Cum s-a schimbat distribuţia reţelei Penny Market de la intrarea pe piaţă şi până astăzi: oraşele mari şi Bucureştiul au câştigat teren

Autor: Georgiana Mihalache 01.11.2019

Reţeaua de magazine cu profil discount Penny Market număra la finalul anului trecut peste 230 de unităţi pe piaţa locală.



Aproape jumătate (41%) dintre magazinele reţelei de tip discount Penny Market sunt amplasate în oraşele mici ale României, ponderea fiind în scădere faţă de 2012 spre exem­plu. De altfel, datele oferite de retailer arată că oraşele mici şi me­dii pierd teren în favoarea celor mari, în frunte cu Bucureştiul.

Compania care a deschis primul ma­gazin în Româ­nia în 2005 a mizat la început pe ora­şele medii şi mici care nu erau aco­pe­rite la momentul acela de jucătorii existenţi.

Mai mult, cu formatul de dis-count – caracterizat prin focus pe preţ – Penny Market a mers în localităţi unde concurenţa era mică şi unde co­merţul modern abia făcea primii paşi. Totodată, în aceste localităţi puterea de cumpărare era şi atunci (şi continuă să fie) mai mică decât în marile centre economice.