Norauto, al doilea eşec în România al familiei Mulliez, proprietara Auchan şi Decathlon

Autor: Cristina Roşca 01.11.2019

Francezii au închis reţeaua de magazine de piese auto din România după 10 ani de prezenţă.



Reţeaua de magazine cu piese auto şi alte produse similare Norauto, de­ţi­nută de familia Mulliez din Franţa, se re­trage din România după ce a închis toate magazinele, conform ZF.

„Supermarketul“ auto a intrat pe pia­ţa locală în 2009, iar ca cifră de afa­ceri 2018 a fost anul cu un nivel ma­xim al businessului, de peste 25 de mi­lioa­ne de lei. Totuşi Norauto nu a reu­şit în niciun moment să treacă pe plus, adu­nând în acest deceniu de activitate pierderi cumulate în valoare de aproa­pe 40 de milioane de lei.

Pentru acţionarii Norauto acesta este al doilea exit din România, după cel al brandului de haine Kiabi, care a în­chis reţeaua în 2012 pe o piaţă a mo­dei extrem de competitivă. Exitul Kiabi a avut loc la doar trei ani de la intrarea pe o piaţă unde numărul de branduri in­ter­naţionale este comparabil cu cel din ţări dezvoltate.

Familia Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, ră­mâne în Ro­mâ­nia cu o serie de busi­nes­suri puter­ni­ce - retailerul alimentar Auchan, cel de echipamente sportive Decathlon şi compania de bricolaj Leroy Merlin.