Afaceri de la zero. Raluca Găleată produce snack-uri din fructe şi legume uscate într-un atelier din Bucureşti şi are vânzări lunare de 15.000 de lei

Autor: Florentina Niţu 05.11.2019

„Am pornit cu finanţare prin Start-Up Nation în 2017, iar până acum am investit 100.000 de euro în atelierul de producţie din Bucureşti. În toamna lui 2018 am făcut primele livrări.“



Raluca Găleată visa de când era copil să aibă propriul business, să fie antreprenor însă nu a avut curaj şi nici banii necesari să-şi materializeze visul până în 2017, când a auzit de programul Start-Up Nation, pentru care a aplicat şi a obţinut o finanţare de 40.000 de euro. Astfel, şi-a făcut propriul atelier de producţie de snack-uri din fructe şi legume, iar primele produse sub brandul NaturoID au fost disponibile pe piaţă în toamna anului trecut.

„Mi-am dorit dintotdeauna să am pro­pria mea companie. Neavând experienţă în antreprenoriat mi s-a părut uşor să fac ceva în industria alimentară, dar am vrut să fie ceva care să urmeze trendul actual al pieţei, motiv pentru care am ales să fac ceva sănătos. Acum, toţi avem grijă să avem un stil de viaţă să­nătos“, povesteşte Raluca Găleată, fonda­toare a companiei NaturoID Snac­king SRL. Anterior înce­pe­rii businessului pro­priu, Raluca Găleata a lucrat în vânzări şi marketing în Mediafax Group.

Produsele sunt pregă­tite în prima fază manual, fructele (mere, pere, nuci, banane, ananas), fiind decojite în atelier, iar uscarea fructelor se face cu aparate special create. Produsele nu conţin conservanţi şi nici zahăr. Antrepre­noa­rea spune că majoritatea materiei prime este cumpărată de la producători români, în măsura în care fructele şi legumele de care are nevoie există pe piaţa locală.

„Am pornit cu finanţare prin Start-Up Nation 2017, iar până acum am investit 100.000 de euro (surse proprii şi finanţare prin strat-up nation – n. red.) în atelierul din Bucureşti. În toamna lui 2018 am făcut primele livrări. (…) În prezent, avem vânzări lunare de 15.000 de lei, iar până la finalul anului vrem să ajungem la 20.000 de lei lunar. Anul viitor ne dorim dublarea vânzărilor deoarece capacitatea de producţie ne permite să creştem.“

Raluca Găleată spune că publicul său ţintă este format din corporatişti, motiv pentru care produsele NaturoID sunt prezente în puncte de vânzare din zona Pipera. Un alt segment important este reprezentat de mame, care cumpără produse pentru copii. „Produsele sunt făcute în monoporţii de 20-30 g, iar preţul lor este de 4 sau 5 lei.“

Compania produce şase tipuri de snack-uri, atât dulci, cât şi sărate, sub trei subbranduri Roduşor, Kuki Fructifer şi Kraker de grădină. Produsele sunt comercializate în reţeaua 5 to go, în lanţul Lagardère, în Inmedio, 1 Minute şi în hub-uri, dar nu în întreaga reţea.

„Pe viitor vreau să mă dezvolt, să intru în lanţurile mari de magazine, să cresc magazinul online şi să promovez site-ul. Însă, orice pas necesită investiţii, iar în prezent mai am nevoie de finanţare. Văd şi potenţial de a ieşi pe piaţa externă“, a adăugat Raluca Găleată.

Pentru a-şi realiza planurile de viitor, ea spune că mai are nevoie de personal, numărul necesar de angajaţi fiind de şase persoane, iar creşterea va genera din 2020 o dublare a vânzărilor care ar putea trece astfel de 450.000 de lei (100.000 de euro), potrivit calculelor ZF.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.