Afaceri de la zero. Roxana Pârjol s-a întors la Cluj după 15 ani petrecuţi în străinătate şi produce îngheţată moleculară sub brandul L’Albero dei sogni

Autor: Florentina Niţu 07.11.2019

„Îmi doream dintotdeauna să devin antreprenor pentru că şi părinţii mei au fost antreprenori.“



Pasiunea pentru îngheţată şi curiozitatea de a descoperi taine­le acestui desert au determi­nat-o pe Roxana Pârjol să urmeze cursuri de gelaterie la Alma, în Italia, ţară în care a locuit până anul trecut. După 15 ani petrecuţi în străinătate s-a întors la Cluj să producă îngheţată moleculară sub brandul L’Albero dei sogni (Pădure de vis), după o investiţie de 20.000 de euro.

„După 15 ani petrecuţi în străinătate am hotărât să mă reîntorc acasă la familia mea, să îmi petrec cât mai mult timp cu fetiţa mea Alyssia, dar şi să fiu independentă financiar. Îmi doream dintotdeauna să devin antrepre­nor pentru că şi părinţii mei au fost antrepre­nori. Voiam să deschid o afacere în sectorul HoReCa, pentru că am urmat cursurile celei mai mari şcoli de bucătari şi cofetari din Italia, ALMA la Scuola Internazionale della Cucina Italiana şi o specializare în Elveţia“, povesteşte Roxana Pârjol, fonda­toarea gelateriei L’Albero dei sogni.

Numele brandului L’Albero dei sogni este inspirat din desertul preferat al antreprenoarei, Pădure de vis, cu care am participat la o emisiune de bucătari şi care a fost apreciat. Ea a lucrat anterior ca chef bucătar într-un restaurant din Italia timp de zece ani. „Finanţarea businessului a venit treptat, la început din resurse proprii de 20.000 de euro, iar apoi am luat un credit BT Mic pentru a începe să dezvoltăm afacerea, să facem faţă cererii pieţei.“

Roxana Pârjol a urmat un curs de antreprenoriat, în urma căruia a decis să-şi deschidă o gelaterie şi să aducă un produs inovativ pe piaţă, îngheţata moleculară. Ideea s-a transformat într-un bussines după mai multe experimente.

„Am combinat cunoştinţele din bucătă­ria moleculară şi tehnicile din gelaterie pentru a obţine un produs nou. Cu ajutorul azotului lichid, care are temperatura de  -196 de grade Celsius, am transformat compoziţia de îngheţată într-un gelato cremos, fin, natural, cu puţin zahăr şi puţine grăsimi, păstrând intacţi nutrienţii, oferind o experienţă  gustativă unică şi un nivel ridicat de prospeţime“.

Antreprenoarea spune că cererea pe piaţă pentru îngheţata moleculară este într-o continuă creştere, mai ales în rândul cunoscătorilor de îngheţată artizanală.

„Ca fondator al unei afaceri trebuie să ai idei bune şi un alt plan de atac. Finanţarea este o altă provocare, trebuie să fii foarte calculat şi raţional şi să ai o sursă B pentru orice eventualitate. Luarea de decizii este o altă provocare, care poate avea un impact minor sau major asupra afacerii.“

Materia primă este achiziţionată de la fur­ni­zorii din Italia şi constă în pastă de alu­ne, de fistic, de migdale, ciocolată şi cacao bel­giene, iar fructele de sezon, mierea de al­bi­ne şi laptele sunt achiziţionate de la furnizori locali.

Sortimentele sunt inspirate în primul rând din reţete tradiţionale italiene, dar antreprenoarea a creat şi reţete proprii, unice şi colecţii speciale cu gusturi florale, de lavandă şi afine, rodie şi hibiscus, ciocolată albă şi trandafir sau violetă de Parma, dar şi sortimente cu alcool, cu Aperol Spritz, Hugo, Mojito, cremă bailleys, cremă whiskey, Moscato d’Asti sau Champagne.

„Avem peste 75 de sortimente de îngheţată şi pentru sezonul 2020 îmi doresc să mai adaug încă câteva noutăţi să ajung la 100 de gusturi. Mă mai inspir din trendurile gastronomice şi din noutăţile ce apar pe piaţă şi nu în ultimul rând din gusturile cerute de clienţi, de exemplu am avut o mireasă din Japonia care a dorit la nunta sa îngheţată moleculară din susan negru, am experimentat reţeta şi mi-am dat seama ca are un gust excelent şi toti invitaţii din Japonia erau încantaţi să mănânce o îngheţată ca la ei acasa“, adaugă Roxana Pârjol.

Antreprenoarea a dezvoltat şi pachete de servicii pentru evenimente precum nunţi, botezuri, petreceri private, majorate, petreceri onomastice, petreceri corporate şi festivaluri. Practic, ea merge la locaţie cu Ice cream bar-ul mobil, unde produce îngheţată moleculară, personalizată.

Preţul unui astfel de pachet este stabilit în funcţie de bugetul solicitanţilor, de cantitatea de îngheţată comandată, de numărul de persoane şi de sortimentele de îngheţată alese, de numărul de ore de servire şi de locaţie. Un glob de îngheţată, de 50 de grame, costă 6-7 lei.

Roxana Pârjol spune că în 2019 numărul evenimentelor la care a participat este triplu faţă de anul trecut. Totodată a semnat deja contracte pentru multe evenimente din 2020 şi îşi propune să participe la târgurile de nunţi de anul viitor. „În următorii ani văd afacerea într-o continuă creştere. Sunt optimistă şi preocupată să fac faţă nevoilor pieţei, să mă dezvolt şi să-mi perfecţionez continuu serviciile şi produsele pentru a ajunge în fruntea furnizorilor de evenimente premium din Transilvania“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.