La doi ani de când s-a listat la Bursă, compania care deţine franciza KFC în România are minus 40%. De ce?

Autor: Liviu Popescu 07.11.2019

La doi ani de la listarea la Bucureşti a companiei care operează în sistem de franciză lanţurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, valoarea de piaţă a acesteia a scăzut cu 40%, la circa 770 milioane de lei, arată datele agregate de ZF de la bursă. Spre comparaţie, indicele principal BET s-a apreciat cu 25%.     

Astfel, Sphera Group (simbol bursier SFG), care pe 10 noiembrie 2017 închidea prima şedinţă de tranzacţionare la o capitalizare stabilită de piaţă de circa 1,3 miliarde de lei, a fost penalizată de investitori în principal din cauza rezultatelor financiare în scădere, potrivit datelor agregate de ZF.

Însă dinamica preţului acţiunilor SFG nu este singulară în cazul noilor companii private listate în ultimii ani la Bucureşti.

„Dacă ne uităm la emintenţii mai noi de pe BVB care au şi intrat în ultimii ani în indicele BET observăm că au avut evoluţii relativ apropiate. Pe de o parte, investitorii erau şi sunt încă obişnuiţi cu randamente ale dividendelor foarte mari, ceea ce noile companii precum MedLife, Wine, DIGI sau SFG nu le oferă“, spune Simion Tihon, brokeri la societatea Prime Transaction.