Încrederea liderilor de business a scăzut în 2019 la nivel global, cu peste 20%, cel mai drastic în SUA şi China. Atragerea influencerilor, printre principalele preocupări ale executivilor

Autor: Roxana Rosu 08.11.2019

Încrederea liderilor de business la nivel global a scăzut în 2019, cu o medie de peste 20%, cele mai drastice evoluţii fiind în SUA (51%) şi China (21%), conform analizei Worldcom Confidence Index (CI) realizată de The Worldcom Public Relations Group (Worldcom), reţeaua globală a companiilor independente de PR.

Japonia s-a opus tendinţei, trecând de pe ultimul loc pe primul în ce priveşte indicele Confidence Index cu o creştere de 74 de procente.

Analiza a fost realizată prin consultarea conţinutului online a 60.000 de directori executivi şi directori de marketing.

“Nivelurile ridicate ale incertitudinii la nivel global, inclusiv discuţiile despre războaiele comerciale dintre Statele Unite şi China, nu au fost de ajutor cu privire la temerile liderilor din domeniul afacerilor, iar cercetarea noastră arată că acordurile privind comerţul mondial şi tarifele subminează încrederea. De la ultimul nostru Confidence Index din 2018, liderii s-au confruntat şi cu Brexit, proteste în Hong Kong, proliferarea încălzirii globale, foamete, reapariţia unor boli precum pojarul. Această combinaţie de factori poate explica de ce nivelurile încrederii au scăzut atât de dramatic în ultimul an”,  a spus Roger Hurni, preşedinte al Worldcom Public Relations Group.