Sistemele de educaţie alternativă Montessori, Waldorf şi Step by Step: cât de benefice sunt pentru copii?

Autor: Miruna Diaconu 11.11.2019

Sistemele de educaţie alternativă, precum Montessori, Waldorf şi Step by Step, sunt din ce în ce mai căutate de către părinţii care vor să le ofere o educaţie cât mai bună propriilor copii. Dar cât de benefice sunt?



Părinţii sunt de părere că aceste sisteme sunt benefice, dar în şcolile de stat sunt greu de pus în aplicare. Tot mai mulţi profesori spun că preferă să predea în şcolile private cu astfel de sisteme de educaţie pentru că se pune accentul pe nevoile copiilor. Treptat, metodele tradiţionale de educaţie folosite în şcolile de stat încep să fie criticate tot mai mult şi de părinţi şi de profesori, pentru că sunt depăşite şi nu mai reuşesc să ţină pasul cu modul în care învaţă copiii astăzi.

 „Aceste sisteme de educaţie alternative sunt benefice pentru copii, pentru că se centrează pe nevoile lor, dar în şcolile de stat, care adoptă astfel de sisteme, profesorii nu sunt pregătiţi pentru a preda cu metodele alternative. Într-o clasă sunt prea mulţi copii, sunt 30 de copii coordonaţi de un singur profesor, în loc de 15 care ar trebui să aibă 2 profesori la clasă“, a spus Paula Covaci, părintele unui copil care a învăţat într-o şcoală de stat cu sistem Step by Step. Ea povesteşte cum s-a simţit nevoită să îşi mute copilul de la o astfel de şcoală pentru că profesorii nu erau pregătiţi pentru a preda în astfel de sisteme şi încă aveau mentalitatea predării tradiţionale. Ea a mai precizat că sistemele alternative pot funcţiona corespunzător în şcolile private, pentru că există profesori pregătiţi după standardele cerute de un astfel de sistem de educaţie.