Discounterii şi-au dublat cota de piaţă în 7 ani, dar loc de creştere există încă: în România retailerii cu preţuri mici au 9% din piaţă, în Germania 31,5%
♦ Cota de piaţă a discounterilor s-a dublat în România în perioada 2011-2018 după intrarea Lidl şi Supeco ♦ Piaţa locală este însă codaşă când vine vorba de acest segment, ponderea retailerilor cu preţuri mici fiind la jumătate faţă de ţările din regiune – Cehia sau Ungaria – şi chiar mai departe de Polonia, Austria sau Germania.
Lanţurile de magazine alimentare cu politică de discount au ajuns anul trecut să mănânce circa 9% din piaţă, faţă de doar 5,2% în urmă cu 7 ani. Piaţa locală este de altfel cea care a înregistrat cel mai rapid ritm de creştere în perioada 2011-2018, alături de Polonia.
În România, avansul a fost susţinut pe de-o parte de intrarea de noi jucători şi de extinderea celor deja existenţi, iar pe de alta de faptul că baza de plecare e mică, astfel că loc exista.