Mărcile „no name“ pierd teren în faţa brandurilor consacrate pe piaţa sucurilor din fructe: minus 17% în 2018. Mărcile private au aproape un sfert din vânzările de sucuri din fructe

Autor: Mădălina Dediu Panaete 12.11.2019

Consumul de sucuri pe bază de fructe şi nectaruri a crescut anul trecut cu aproape 5% faţă de anul precedent şi s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică puţin peste 3,5 litri per capita, arată calculele ZF pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN). Ponderea cea mai mare în consum o au nectarurile, de peste 60%. Restul reprezintă sucurile pe bază de fructe.

Astfel, consumul a fost pe o pantă ascen­dentă ca urmare a tendinţei românilor de a se îndrepta către produse mai sănătoase.

De asemenea, se remarcă o creştere a pon­derii mărcilor consacrate în total con­sum. Astfel, pe categoria de sucuri din fructe (100% suc din fructe, concentrat sau neconcentrat, fresh, pasteurizat etc), mărcile private ale marilor lanţuri de magazine au înregistrat în 2018 o scădere de 17%, până la 6 milioane de litri, adică 22% din consumul de 27 milioane de litri.