ZF 30 de ani de business. 3 generaţii de antreprenori. Azi, Mircea Turdean, Farmec: Să fii antreprenor în România nu este deloc o sarcină uşoară
♦ ZF scrie în această toamnă povestea a trei generaţii de antreprenori care au marcat 30 de ani de capitalism, 30 de ani de business în România.
♦ Vom aduna poveştile antreprenorilor într-un proiect special, un proiect despre trecut, prezent şi viitor, un proiect despre cei care au construit businessuri în România şi despre cine duce România mai departe.
Povestea producătorului de cosmetice Farmec a început în 1889. În 1967, Liviu Turdean, tatăl lui Mircea Turdean, a devenit directorul fabricii şi a pus umărul la ascensiunea brandului Gerovital, cel mai puternic din portofoliul Farmec. Apoi, la cârma businessului i-a urmat fiul său.
Mircea Turdean a pornit pe acest drum în 1994, prima sa poziţie în cadrul companiei fiind aceea de laborant, după care a devenit cercetător. De-a lungul anilor a ocupat mai multe funcţii în cadrul Farmec, iar după 16 ani de experienţă acumulată în companie a preluat conducerea de la tatăl său, Liviu Turdean, devenind şi membru al Consiliului de Administraţie al Farmec.
În cei aproape 10 ani de când deţine poziţia de director general, compania Farmec a cunoscut un trend ascendent, consolidându-şi poziţia de cel mai mare producător local de cosmetice.
Mircea Turdean, director general al Farmec: Să fii antreprenor în România nu este deloc o sarcină uşoară, mai ales luând în calcul reglementările guvernamentale din ultima perioadă. Din experienţa proprie, însă, ştiu că ai nevoie de multă perseverenţă, ambiţie şi curaj, justificate, desigur, de o cunoaştere aprofundată a mediului de activitate şi de capacitatea de a anticipa schimbările şi a gestiona evoluţia cu toate implicaţiile ei. Şi, cel mai important este să nu renunţi şi să lupţi să duci mai departe moştenirea lăsată de alte generaţii, care au clădit ceva valoros, în cazul unui business deja existent.