O piaţă pornită de la zero, „tractată“ de festivaluri: Piaţa de street food din România a ajuns la vânzări de 15-20 mil. euro cu aproape 400 de food truckuri. Prezenţa la un festival precum Neversea sau Untold poate genera vânzări de până la 100.000 de lei per eveniment, dar media este de 20.000-40.000 de lei

Autor: Alexandra Cepăreanu 19.11.2019

„Principalul driver al acestei pieţe va rămâne tot industria de festivaluri şi evenimente muzicale şi culinare, dar estimăm că un număr semnificativ de branduri de food truck de top vor caută să îşi stabilească şi puncte de operare fixe.“



Piaţa de street food din România a ajuns să valoreze între 15 şi 20 de milioane de euro după aproape patru ani de dezvoltare, numărând între 350 şi 400 de branduri care îşi comercializează produsele alimentare prin intermediul furgonetelor mobile, a spus Florin Itu, organizator al festivalului gastronomic The Carnival şi partener al Gourmet Entertainment – companie ce organizează festivalurile Bucharest Street Food Festival, Food Truck Festival, Gourmet Festival.

„Estimăm că în acest moment avem între 350 şi 400 de food truckuri în România, incluzându-le aici doar pe cele care funcţionează sub un brand, nu şi pe cele generice de prin pieţe, târguri. O mare parte dintre ele sunt prezente pe FoodTruckSociety.ro, un portal dedicat fenomenului street food, activ din 2017. În acest context, estimăm valoarea pieţei de street food undeva în zona 15-20 de milioane de euro, considerând nu doar festivalurile culinare, ci şi marile festivaluri de muzică, unde se realizează venituri importante pe acest segment“, a spus Florin Itu.

La consolidarea industriei de street food din România au contribuit atât dezvoltarea pieţei de evenimente, cât şi organizarea unui număr mai mare de festivaluri gastronomice. Astfel, dacă în 2016, la nivel naţional erau mai puţin de 15 branduri de food truck şi circa patru festivaluri culinare, în 2019 numărul de branduri care au intrat în industria de street food a ajuns la aproape 400, iar numărul festivalurilor gastronomice au trecut de 50.