Retailul „made in Polonia“, un jucător de forţă în moda românească: 10 retaileri au 450 de magazine şi afaceri de 1,6 mld. lei. Ziarul Financiar a analizat retailerii din patru segmente de piaţă: îmbrăcăminte, încălţăminte, cosmetice şi echipamente sportive

Autor: Cristina Roşca 21.11.2019
Unele dintre cele mai importante nume din retailul polonez au intrat pe piaţa din România în ultimul deceniu şi s-au extins rapid, ajungând astăzi pe primele locuri în segmentul lor de activitate.

Retailul de haine şi în­căl­ţă­minte, cel de cosmetice, de echipamente sportive şi cel dedicat copiilor au atras cele mai importante investiţii. La polul opus, doar un retailer român este prezent în Polonia, mai exact compania românească de modă Nissa are un singur magazin în cea mai dezvoltată economie din Europa Centrală şi de Est, conform datelor existente. Totuşi, în ultimii ani au apărut tot mai multe iniţiative ale comercianţilor locali de a deschide magazine în regiune. Cea mai recentă este cea a lanţului de bijuterii Teilor, care deschide ma­gazine pe pieţele externe. Sofia şi Varşovia sunt primele pe listă, pentru 2019, au spus recent oficialii Teilor.