Chiar dacă şi-au majorat puternic veniturile, MedLife, Digi, Purcari şi Sphera nu au convins investitorii. De ce?

Autor: Liviu Popescu 22.11.2019

Trei din cele patru companii au raportat o creştere a veniturilor de peste 20%, Digi având 18%. Pe partea de profitabilitate, MedLife are de departe cea mai bună evoluţie, de 52%, însă profitul de 19 mil. lei este încă insuficient, spun analiştii. „Grupul Digi are un mare minus la capitolul comunicare cu investitorii, anume faptul că nu a publicat bugetul pe 2019, sau cel puţin un management guidance, aşa cum fac mai toate companiile listate şi cu pretenţii.“



Chiar dacă cele mai mari companii antreprenoriale din prima ligă bursieră de la Bucureşti au raportat la nouă luni din 2019 rezul­tate financiare cu mult peste cele din aceeaşi perioadă a anului trecut, acţiunile acestora tot au fost penalizate de investitori, cu reacţii anemice şi chiar negative, arată datele BVB.

Astfel, MedLife, Digi, Purcari, Sphera şi-au majorat pe linie veniturile cu ritmuri de creştere cuprinse între 18% şi 26%, în timp ce pe partea de profitabilitate MedLife are de departe cea mai bună evoluţie, cu un plus 52%. Dar în cele cinci şedinţe trecute de la raportare, MedLife are două scăderi, două şedinţe cu nicio dinamică a preţului acţiunilor şi un plus de 0,6%, ceea ce înseamnă un minus total de 0,7%.