Filip Schwartz, Otter Distribution: România e dusă mai departe de generaţia tânără care a rămas în ţară şi care a creat businessuri de la zero. Grupul, activ în retailul de încălţăminte, are afaceri de peste 40 mil. euro

Autor: Cristina Roşca 27.11.2019

♦ Grupul activ în retailul de încălţăminte cu mai multe branduri locale şi internaţionale, a avut o cifră de afaceri de 39,5 mil euro în 2018, plus 10% ♦ În total, compania are peste 60 de magazine în România sub mai multe branduri, precum Salamander, Aldo sau Clarks.



Antreprenorul Filip Schwartz şi-a început activitatea în domeniu în anii ’90 prin reprezentarea brandurilor internaţionale şi prin distribuţia acestora. Apoi a apărut retailul. Primul magazin a fost deschis în 1999 pe Calea Moşilor din Capitală, magazin care astăzi nu mai este deschis. În 2002 a început extinderea reţelei sub brandul Otter.

„Perioadele bune pentru businessul Otter Distribution au fost în 2005 şi 2006, precum şi în 2015 şi 2016, când puteam vorbi atât de o creştere controlată a businessului, a costurilor şi a investiţiilor, cât şi a previziunilor pe care le facem raportat la evoluţia cifrei de afaceri şi a pieţei“, spune antreprenorul. 

El adaugă că anul 2017 a fost de asemenea un an foarte bun pentru că grupul a reuşit să optimizeze operaţiunile după ce a realizat investiţii majore. În acelaşi an a avut loc şi procesul de rebranding al Otter în Tezyo.