Bucureştiul a atras un sfert dintre cele 3.000 de magazine moderne. Consumatorii din Capitală lasă la casele supermarketurilor şi hipermarketurilor 3,5 mld. euro anual
♦ Capitala este de departe cea mai importantă piaţă pentru jucătorii din comerţul modern datorită populaţiei numeroase - 10-15% din total - şi puterii de cumpărare peste medie - salariul ajungând să fie cu 30-40% peste media naţională ♦ În acest context, în Bucureşti sunt deschise circa 725 de magazine moderne cu afaceri de 3,3-3,5 mld. euro anual ♦ Clasamentul celor mai puternici jucători este diferit de cel de la nivel naţional, lider detaşat fiind Mega Image.
Bucureştiul a atras 25% din totalul magazinelor moderne din ţară, hipermarketurile, supermarketurile, magazine de discount, proximitate şi cash&carry din Capitală având vânzări anuale de 3,3-3,5 mld. euro, adică mai mult de un sfert din cifra de afaceri totală a reţelelor internaţionale. Acest lucru poate fi explicat prin faptul că un magazin în Bucureşti are - de regulă - vânzări mai mari decât unul din provincie dat fiind că şi salariul mediu este mai mare, iar rata şomajului este mai mică.