Profesioniştii în recrutare încep să se bazeze pe tehnologie pentru a găsi candidaţii potriviţi mai uşor şi cu costuri mai mici. Firmele de recrutare apelează la noile tehnologii şi aplicaţii software pentru a acoperi mai bine piaţa, pentru a creşte numărul de candidaţi plasaţi în companii şi pentru a reduce costurile recrutării

Autor: Ramona Cornea 28.11.2019

Companiile specializate în re­crutare care activează pe piaţa locală încep să apeleze din ce în ce mai mult la platforme şi aplicaţii software pentru a găsi mai uşor candidaţii, pentru a acoperi mai bine piaţa şi pentru a reduce costurile procesului de recrutare. Lugera  România, o companie cu activităţi de recrutare şi închiriere de forţă de muncă în regim temporar, care are în prezent peste 8.000 de salariaţi, va începe să folosească aplicaţia  STAA (Sales & Talent Acquisition Application) care face toată munca pe care o poate face un specialist în recrutare, după cum spune fondatorul ei.

„Circa 50% - 60% din activitatea angajaţilor din recrutare şi a celor din vânzări reprezintă sarcini precum introducerea de date, căutarea de potenţiali candidaţi, găsirea datelor lor de contact, citirea a sute de e-mailuri, sarcini care nu le plac angajaţilor. Nimănui nu-i place să-şi petreacă 50% - 60% din timp privind în ecran, aşa că vom automatiza acele procese. STAA este o aplicaţie care colectează toate locurile de muncă vacante din România,  le pune într-o bază de date, apoi caută un candidat care se potriveşte cu postul vacant. Tot acest proces durează câteva secunde“, a declarat Gerard Koolen, fondatorul aplicaţiei STAA şi group managing partner al Lugera, în cadrul conferinţei „HR Tech - beyond your imagination“.