Agroland din Timişoara investeşte 6 milioane de euro în 20 de supermarketuri cu produse pentru ferme şi pentru animale

Autor: Mădălina Dediu Panaete 28.11.2019

Agroland, companie dezvoltată de către antreprenorul Horia Cardoş, va investi aproximativ şase milioane de euro în dezvoltarea a 20 de supermarketuri cu produse agricole care vor avea o suprafaţă minimă de 500 mp. Planul de dezvoltare se întinde pe durata următorilor 4 ani, iar pentru 2020 sunt planificate deschiderile a 5 dintre cele 20 de supermarketuri.

„În vest sunt deja consacrate astfel de supermarketuri agricole, cu suprafeţe chiar mai mari, de până la 1.000 mp şi chiar peste. Programe de finanţare dedicate agriculturii precum tânăr fermier şi nu numai, au revitalizat zona agricolă în România. Observăm o creştere de la zona de agricultură de hobby, către diverse formule de antreprenoriat”, a spusHoria Cardoş, fondator Agroland. Peste 50 % dintre aceste magazine vor fi construite din surse proprii şi vor fi proprietatea exclusivă Agroland, cu o investiţie de aproximativ 400.000 euro, 20 % vor reprezenta spaţii închiriate în centre comerciale tip strip-mall, iar restul de 30% vor reprezenta francize către partenerii deja existenţi în reţeaua Agroland.

Pentru anul viitor două locaţii sunt deja pregătite pentru demararea construcţiilor în regim propriu, o locaţie este închiriată şi trei locatii sunt francizate către parteneri în zonele Banat, Bucureşti şi Moldova. Supermarketurilor vor comercializa produse pentru fermă, pentru grădină şi pentru animale de companie.

În prezent cele 250 de magazine tradiţionale Agroland cu suprafeţe cuprinse între 50-150 mp, întinse pe 28 de judeţe deservesc 400.000 de clienţi anual.

În reţeaua de supermarketuri conducerea Agroland asteptă între 5 si 8.000 clienţi unici anual, cu o frecvenţă medie de 4-5 cumpărături pe an şi o cifră de afaceri de 1 milion de euro per magazin, începând cu anul trei.

Agroland, brand care a luat naştere în urmă cu 20 de ani şi care a ajuns în mai bine de 20 de judeţe cu reţeaua de magazine, comercializează pui de o zi, furaje pentru animale, hrană pentru animale de companie, produse pentru grădină, seminţe, dar şi piese pentru utilaje agricole.

La finalul celor 4 ani dedicat investiţiilor, Agroland se aşteaptă ca cele 20 de supermarketuri să le aducă dublarea cifrei de afaceri, la 60 de milioane de euro.

În 2018, Agroland Business Systems a avut o cifră de afaceri de 136 de milioane de lei (29 mil. euro) şi un profit de peste 4 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.