Vânzările de maşini electrice şi hibrid accelerează pe final de an, datorită noilor modele şi subvenţiei de 10.000 de euro

Autor: Bogdan Alecu 29.11.2019

Vânzările de maşini hibride şi electrice se apropie de o cotă de piaţă de 4% în primele zece luni ale acestui an, iar după ce Renault a anunţat cea de-a doua generaţie a lui ZOE, Volkswagen pregăteşte noul ID.3.



Vânzările de autoturisme verzi, electrice şi hibride, au urcat la aproape 5.300 de unităţi în primele zece luni ale acestui an, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 3,7% cotă de piaţă, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Auto­mobile (APIA).

Maşinile electrice au crescut cel mai mult în acest interval, de 2,4 ori faţă de perioada si­mi­lară din 2018, în timp ce hibridele de tip plug-in, care se pot încărca şi de la priză, dar dispun şi de un motor termic, au urcat cu 20%. „Trebuie remarcată şi în acest an evoluţia foarte bună a programului Rabla Plus şi în acest an, numărul de autoturisme electrice, full sau plug-in, achiziţionate prin program fiind de circa 3,3 ori mai mare decât cel consemnat la sfârşitul lunii octombrie 2018. Un alt aspect important de semnalat este faptul că în primele 10 luni ale acestui an au fost livrate cu 50% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut“, au spus oficialii de la APIA.