Afaceri de la zero. Octavian Grigorescu şi Ciprian Răducan încheie contracte cu firmele pentru a aduce periuţele de dinţi de unică folosinţă mai aproape de corporatişti

Autor: Alina-Elena Vasiliu 03.12.2019

Printre clienţii Dentisteria se află Philip Morris, UiPath, Penny Market, L’Oréal, Adecco, World Class, PTC, Servier, dar şi câteva clinici stomatologice din Bucureşti şi din ţară.



Octavian Grigorescu şi Ciprian Răducan au gândit un tip de beneficiu pe care companiile îl pot oferi angajaţilor şi le propun firmelor instalarea de cutii cu periuţe de dinţi de unică folosinţă la birou, pentru a fi folosite în timpul serviciului. Afacerea poartă numele Dentisteria.

„Povestea proiectului Dentisteria începe în primăvara anului 2017. Lucrăm într-un me­diu corporate şi obişnuim să folosim pe­riuţa de dinţi după pauza de masă sau înain­tea unui consult stomatologic. Ne-am gândit că ar fi foarte util dacă angajaţii din România ar avea un astfel de beneficiu la locul de muncă sau chiar la cabinetul stoma­to­lo­gic la care merg“, spune Octavian Grigorescu, unul dintre fondatorii Dentisteria.

Astfel, pentru momentele de după pauza de masă, de ţigară, de cafea ori înaintea unei întâlniri, angajaţii pot folosi periuţe de dinţi de unică folosinţă, cu pastă încorporată. Cei doi antreprenori instalează cutia cu periuţe la birou, alături de o altă cutie destinată reci­clării. Periuţele aruncate acolo sunt colec­tate ulte­rior, o dată pe lună, pentru a fi reciclate.

„Investiţia nu a fost considerabilă, încercând să dezvoltăm businessul pas cu pas. Am pornit cu o investiţie de 1.000 de euro, din dorinţa de a testa întâi ideea. Cifra de afaceri a anului 2018 este de aproximativ 5.000 de euro, având în vedere că abia în decursul acestui an am început să semnăm mai multe contracte cu diverşi colaboratori“, spune Ciprian Răducan.

Printre clienţii Dentisteria se află Philip Morris, UiPath, Penny Market, L’Oréal, Adecco, World Class, PTC, Servier, dar şi câteva clinici stomatologice din Bucureşti şi din ţară, precum Dentson, Dentagglio, Dexcellence, Dentistree.

Periuţele cu pastă de dinţi încorporată sunt produse în ţări din Europa, iar reciclarea lor are loc într-o fabrică din apropierea Capitalei. „Preţurile diferă în funcţie de numărul de angajaţi şi de consumul pe care îl au în birourile lor. Totdeauna există mo­mente în care o periuţă de dinţi de unică folo­sinţă, sigilată este foarte folositoare“, spune Octavian Grigorescu.

Înainte de a încheia un contract, fonda­torii Dentisteria derulează o perioadă de test, pentru a vedea cât de mare este interesul pentru acest beneficiu în rândul angajaţilor dintr-o companie şi care este nevoia de consum. În funcţie de aceste criterii, preţurile variază între 1,9 lei şi 2,3 lei per periuţă.

„Sperăm la o creştere de 15% a aface­ri­lor în 2019. Pentru 2020, vrem să avem cât mai mulţi parteneri corporate şi ne-am pro­pus ca, până în prima jumătate a anului viitor să ne dublăm numărul de parteneri pe care îi avem acum. Ne dorim ca în vi­itor să putem produce chiar noi pe­riu­ţele, în funcţie de cum evo­lu­ea­ză Dentisteria“, spune Ciprian Răducan.

El şi Octavian Grigorescu sunt singurii implicaţi în Dentisteria momentan, însă îşi doresc să aibă şi o echipă de angajaţi, pe măsură ce şi businessul se va extinde.

„Vrem să dezvoltăm obiceiul spălatului pe dinţi după pauza de masă, în timpul celor opt ore petrecute la birou.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.