ZF IT Generation. Cosmin Măgureanu, ialoc.ro: Vrem să devenim un serviciu regional. Până la finalul anului intrăm pe piaţa din Polonia

Autor: Ioana Nita 03.12.2019

Start-up-ul românesc se află în prezent în negocieri pentru obţinerea unei noi finanţări de 350.000 euro.



Platforma online ialoc.ro, prin intermediul căreia se pot face rezervări la restaurante direct de pe PC sau dispozitive mobile, vrea să se extindă la nivel regional, prima ţară vizată fiind Polonia, urmând apoi să intre şi pe alte pieţe din Europa Centrală şi de Est precum Croaţia. Pentru a începe extinderea regională, start-up-ul local are nevoie de o nouă finanţare.

„Suntem în curs de a obţine o nouă finanţare de circa 350.000 euro. Negociem cu fonduri de investiţii din România şi Po­lo­nia. Există interes regional. Noi până la fi­nalul anului vrem să abordăm cel puţin Polonia şi să fim prezenţi în minimum două oraşe de acolo”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Cosmin Măgureanu, CEO şi cofondator al ialoc.ro.

„Piaţa din Polonia este de două ori mai mare decât cea din România în ceea ce priveşte numărul de uti­lizatori, iar obiceiu­rile lor de con­sum sunt similare cu ale noas­tre”, a com­pletat Laurenţiu Clenci, bu­siness de­ve­lop­ment officer în ca­drul ialoc.ro.

În prezent, echipa ialoc.ro este formată din 10 persoane.

Start-up-ul a pornit în urmă cu trei ani, din echipa fondatoare făcând parte şi Dragoş Badea, Emil Muthu şi Marcel Preda.

Cei patru au demarat ialoc cu 40.000 de euro, buget cu care start-up-ul a funcţionat un an şi jumătate, timp în care a dezvoltat atât soluţia pentru clienţi – aplicaţia mobilă şi website, cât şi soluţia pentru restaurante.

Astfel, utilizatorii au la dispoziţie aplicaţia mobilă şi website-ul ialoc.ro pentru a rezerva online o masă la un restaurant, bar sau cafenea, fără să sune la local, în timp ce proprietarii de localuri folosesc o aplicaţie separată prin care îşi gestionează digital toate rezervările primite, indiferent de pe ce canal provin - aplicaţia sau website-ul ialoc, reţele de socializare sau telefonice.

„Proprietarii de localuri au la dispoziţie un «electronic rezervation book» prin care îşi pot administra toate rezervările primite. În prezent, le oferim soluţia gratuit. Ei plătesc doar pentru numărul de clienţi pe care îi câştigă prin inter­mediul ialoc – busi­ness sau afiliaţii ei”, a ex­plicat Lau­renţiu Clenci, business de­velopment officer în cadrul ialoc.ro.

El a adăugat că în prezent ro­mânii pot rezerva o masă la peste 2.000 de localuri din şase oraşe mari din ţară - Bu­cureşti, Cluj, Timişoara, Sibiu, Braşov şi Iaşi, majo­ritatea fiind însă din Capitală - circa 1.300 de restaurante, baruri şi cafenele.

„Până acum, în cei trei ani, am aşezat aproximativ 380.000 de persoane la masă prin intermediul ialoc”, a punctat el. Majoritatea utilizatorilor ialoc au vârste cu­prinse între 23 şi 45 ani şi lucrează în corporaţii.

Prima investiţie obţinută de ialoc după terminarea fondurilor proprii s-a situat la 75.000 euro şi a provenit de la fondul de investiţii Gapminder.

„În luna decembrie a anului trecut am obţinut o finanţare de 75.000 euro de la Gapminder care ne-a ajutat să dublăm numărul de persoane pe care i-am aşezat la masă şi să triplăm numărul de restaurante partenere”, a precizat Cosmin Măgureanu.

În prezent, planurile ialoc de extindere pe plan local vizează restaurantele de pe Valea Prahovei, iar start-up-ul lucrează totodată şi la introducerea de noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei.

„Vrem să acompaniem clientul din punctul în care decide să iasă în oraş până la momentul în care a plătit nota într-un local”, a subliniat CEO-ul ialoc. O parte dintre utilizatorii ialoc, folosesc platforma pentru a afla unde anume să iasă în oraş.

„Vrem să fim un adevărat ecosistem pentru persoanele care ies în oraş, nu doar o aplicaţie de rezervări online”, a adăugat şi Laurenţiu Clenci.

Potenţialul de dezvoltare al ialoc este foarte mare, în condiţiile în care în prezent doar 1% dintre persoanele care fac rezervări pentru un local, apelează la varianta online.

„Vrem ca în viitor minim 15% din persoanele care rezervă o masă la un restaurant din România să facă acest lucru prin intermediul ialoc”, a spus Cosmin Măgureanu, referitor la planurile de viitor ale ialoc.