Vicepremierul Raluca Turcan cere partidelor, în special USR, să susţină „România educată”, proiectul preşedintelui Klaus Iohannis

Autori: Elena Crangasu , Mediafax 03.12.2019

Raluca Turcan a cerut partidelor care susţin că educaţia este prioritară, în special USR, să sprijine proiectul lui Klaus Iohannis, „România educată”, în contextul rezultatelor testelor PISA. Vicepremierul a atenţionat că, în caz contrar, rezultatele vor fi mai rele la următoarea evaluare.

„Rezultatele PISA arată cel mai clar nevoia de a pune în practică proiectul România Educată. Solicit tuturor partidelor care declară că educaţia este pe primul loc, în special USR, dar şi parlamentarilor altor formaţiuni politice, să susţină proiectul preşedintelui Klaus Iohannis – România Educată! Dacă nu vom implementa cât mai repede proiectul România Educată, rezultatele se pot chiar înrăutăţi la următoarea evaluare! Avem obligaţia să asigurăm fiecărui copil şansa la o educaţie de calitate în România!”, a scris Raluca Turcan, marţi, pe Facebook.

Liberalul a precizat că astfel de rezultate sunt efectul modificărilor dese, prin ordonanţe de urgenţă în educaţia şi schimbarea a numeroşi miniştri ai Educaţiei.

„Am ajuns în această situaţie fix pentru ca s-au făcut schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în contextul unor rezultate dramatice la evaluări. Avem obligaţia să nu acţionăm ca PSD care se raportează la educaţie doar electoral. Am avut 10 miniştri ai educaţiei în 5 ani, 64 de ordonanţe generate de urgenţe, fără a evalua efectele şi fără a gândi ce se întâmpla în timp”, a conchis Turcan.

Reprezentanţii USR au solicitat declanşare stării de urgenţă în educaţiei şi au invitat toate partidele parlamentare la dezbateri imediat pentru a găsi soluţii în domeniu, în contextul raportului PISA publicat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD).

Partidul condus de Dan Barna precizează, într-un comunicat de presă remis, marţi, MEDIAFAX, că urgenţa vine după publicarea raportului OECD cu rezultatele la testele PISA care arată că învăţământul românesc ocupă ultimul loc la matematică şi penultimul la citire şi ştiinţe din Uniunea Europeană.

59% dintre elevii români pot înţelege un text de mărime medie şi doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la ştiinţe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanţă, potrivit raportului PISA, care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.